“Havalimanı” mevzusu epeydir sessiz kaldı, devletin göğümüze serdiği havalimanımızı geçen yıllar içinde layıkıyla kullanabildik mi, ekonomik kalkınma ve sosyal gelişme seviyemiz ile havalimanımıza ivme katabildik mi?..
“Hayır”.
İl ekonomik olarak “kalkınır” ve sosyal kulvarda “gelişirse”…
Havalimanı da “büyür”.
(Biz tersten anladık bu orantıyı…
Havalimanı, ili geliştirir ve kalkındırır sandık.
Betondan umduk…
Emek katmadık.)
Dünkü Resmi Gazete’de ilan edildi…
“Antalya, Balıkesir, Çanakkale, Eskişehir, Hatay, Kocaeli, Kütahya, Sivas, Şanlıurfa ve Tekirdağ” havalimanları uluslararası giriş-çıkışlara açık “daimi hava hudut kapısı” oldu.
(Bazılarında birden fazla havalimanı olduğu için ayrıntı verelim…
“Antalya Gazipaşa Havalimanı, Balıkesir Koca Seyit Havalimanı, Çanakkale Havalimanı, Eskişehir Hasan Polatkan Havalimanı, Hatay Havalimanı, Kocaeli Cengiz Topel Havalimanı, Kütahya Zafer Havalimanı, Sivas Nuri Demirağ Havalimanı, Şanlıurfa GAP Havalimanı ve Tekirdağ Çorlu Atatürk Havalimanı”.)
Kastamonu Havalimanı ile “akran” olanlar var içlerinde…
“Uçup gittiler”.
(Kastamonu Havalimanı ne diye “daimi hava hudut kapısı” olsun ki?..
“Sürekli” ne yurtdışına giden var, ne de gelen.
“Hac” olacak da…
Gümrükçü gelecek.
Ne turizm…
Ne sanayi.)
“İstanbul’a kadar” havalimanı bizim ki…
Ucu bucağı bu.
Günde 1 seferi bile zor bela kaldıran…
Gücü kuvveti bu.
Üretim yoksa…
Havalimanı da “hasbelkader”.
Not: Betondan medet umuşumuza bir diğer örnek de “Ilgaz Tüneli”…
2013 yılında yapılan açıklamada “İç Anadolu Bölgesi’ni Karadeniz’e bağlayacak Ilgaz Tüneli’nin 2015’te hizmete girmesi, Sinop Havalimanı ve Temmuz ayında açılan Kastamonu Havalimanı’yla bölgeye ulaşım çok daha pratik olacak. Bu gelişmeler bölgemizdeki yatırımları hızla artıracaktır” denilmiş.
“Havalimanı” da açık yıllardır “Ilgaz tüneli” de…
“Üretim kafası” ise kapalı.
Ne yerliler yatırım yaptı geçen sürede dişe dokunur yekûnda…
Ne de dışardan yatırım geldi.
Umut “emeksiz” insanın ekmeği…
Havalimanı ve tünel sayesinde yatırım geleceğini ummaya devam.
MUSTAFA AFACAN