Ankara- Sivas “Yüksek Hızlı Tren” hattında “Yerköy-Yozgat-Sorgun-Akdağmadeni-Yıldızeli-Sivas” arasında test sürüşlerine 25 Ekim’de başlanacak…
Böylece Başkent’ten YHT hattı ulaşmayan tek yön Kastamonu “istikameti” kalmış olacak.
(Sivas Valiliği açıkladı…
Bir “Konya, bir “Eskişehir” olma yolunda Sivas.)
Ankara ülkemizin ortasında…
3 yöne “YHT” hattı yapıldı.
“Batı”…
“Eskişehir”.
“Güney”…
“Konya”.
“Doğu”…
“Sivas”.
“Kuzey”…
“Yok”.
“Ankara-Sivas” hattı sadece Sivas’ı Ankara’ya bağlamıyor…
Arada Ankara’ya “komşu olmayan” Yozgat da var misal.
YHT hattı Ankara’nın “sadece” kuzeyine yapılmadı…
“Çankırı, Kastamonu, Sinop ve Karabük, Bartın, Zonguldak”.
(Kastamonu’da “yavaş tren” de yok…
Olacağı da yok.)
Bölgelerin “ekonomik gelişmişlik” ve “sosyal kalkınmışlık” seviyelerini göstermesi açısından kriterlerden yahut göstergelerden biri de YHT olsa gerek…
YHT varsa, “gelişme” ve “kalkınma” var.
YHT’den “ırak” Kastamonu…
Ankara’ya “uzak” Kastamonu.
(Kuzey yönüne YHT hattı yapılmamasının elbette başat sebebi “üretim” eksikliği…
Üretmeyene YHT yok.)
Not: İlimizin son yıllardaki “vizyon” projesi katı atık “toplama, depolama, geri dönüştürme” projesi olsa gerek…
Devrekani’deki “Katı Atık Bertaraf Tesisi” ayrı “vizyon”, ilçelerdeki eski çöplükleri “dönüştürme” ayrı “vizyon”.
KASMİB fotoğrafını paylaştı gördük…
Kuzeykent’teki eski vahşi depolama sahasının “rehabilitasyon” yolunda bugünkü halini.
5 yıl öncesine kadar Kastamonu şehir merkezindeki evsel katı atıkların düzensiz olarak depolandığı yaklaşık “100 dönüm” arazi…
Güzelim alan “geri dönme” yolunda.
MUSTAFA AFACAN