Kastamonu Üniversitesi tarafından hazırlanan “Valla Kanyonunun Turistik Ürün Olarak Geliştirilmesine Yönelik Strateji ve Planların Oluşturulması” projesiyle bölgede yaşayan vatandaşlara hem ekonomik katkı sağlanacak hem de bölgeye sosyal etkinlik alanları kazandırılacak.
Kastamonu Üniversitesi Turizm Fakültesi tarafından hazırlanan “Valla Kanyonunun Turistik Ürün Olarak Geliştirilmesine Yönelik Strateji ve Planların Oluşturulması” projesi ile bölge ekonomisine önemli bir katkı sağlanacak. Kastamonu Üniversitesi Turizm Fakültesi Dr. Öğre-tim Üyesi Hakkı Çılgınoğlu tarafından hazırlanan projesi sayesinde Valla Kanyonu’nu ziyaret eden turist sayısının arttırılması amaçlanıyor. Proje sayesinde hem yöre halkının ekonomik girdisinin arttırılması hem de sosyal alanlar oluşturulması amaçlanıyor.
Proje hakkında bilgilendirmede bulunan Kastamonu Üniversitesi Turizm Fakültesi Dr. Öğre-tim Üyesi Hakkı Çılgınoğlu, “Projemizin ismi Valla Kanyonunun Turistik Ürün Olarak Gelişti-rilmesine Yönelik Strateji ve Planların Oluşturulması projesidir. Projenin süresi 24 ay bütçesi ise 303 bin 584 TL’dir. Projenin temel amacı valla kanyonunun öncelikle mevcut durumunun tespit edilmesi ve turistik ürün olarak geliştirilmesine yönelik stratejilerin belirlenmesi oluş-turmaktadır. Proje çerçevesinde valla kanyonunu turistik bir ürün olarak pazarlayabilmek için farklı stratejiler belirleyip kanyona gelen yerli ve yabancı turist sayısını artırarak bölge eko-nomisini hareketlendirip yeni istihdam alanları oluşturmak ve bu sayede yerel halkın gelirini yükseltmek, yapılacak olan etkinlikler ve geliştirilecek olan programlarla bölgede kanyon tu-rizminin oluşumunu sağlamakta yine hedeflerimiz arasındadır. Ormancılık ve tabiat turizmi alanında ihtisaslaşan Kastamonu Üniversitesi, valla kanyonu projesiyle hem sosyal hem de ekonomik anlamda bölgesel kalkınmaya katkı sağlamış olacaktır” dedi.
Vedat Yunus İkizoğlu (İHA)