İlk ve orta öğretimde (lise dahil) uzaktan eğitimin sonuçları üzerine “ölçme ve değerlendirme” yapılıyor mu ilimizde, geçen bir yıllık sürede öğrencilerin öğrenme ve ifade seviyelerinde gelinen durum ne?…
“Dökülüyor” mu öğrenciler?
İlimizdeki eğitim-öğretim durumu ile diğer iller karşılaştırılıyor mu?…
“Rekabet” edebilecek seviyede miyiz?
İlimizde “şehir” ile “köy” okulları arasındaki kıyas nasıl?…
“Makas” açıldı mı iyiden iyiye?
İlçelerimiz arasındaki eğitim kalitesinin ahvali ne?…
“Eşitlik” zedelendi mi olanca?
Mahalleler arasında ölçme değerlendirme yapılıyor mu?…
“Eşitsizlik” göz menzili mesafede mi?
Aynı okulun içindeki sınıflar arasında ve aynı sınıf içinde öğrenciler arasında ölçüm yapıldı mı?…
“Fark” aynı çatı altında fersah fersah mı?
Pandeminin “sağlık” alanında açtığı keder zamanlar geçer, “ekonomi” sahasında mal olduğu yara elbet onarılır…
Eğitim ve öğretimde verdiği zararın faturası ise önümüzdeki yıllar boyunca öde öde bitmez.
Pandemi sürecinde “ilk ve orta” öğretimde (lise dahil) uzaktan eğitimin faturasını bilmek vatandaşın hakkı…
Ölçmek de kamunun görevi.
Not: Gaziantep İl Milli Eğitim Müdürlüğü meslek liselerine yönelik uyguladığı proje ile her ilçedeki meslek liselerinde bölgenin ihtiyaçlarına yönelik bölümler açıyor…
“Halı, nar ekşisi, üzüm, biber, zeytin, baklava, antepfıstığı, sabun, ”.
Yörenin üretimine ilişkin envai bölümler tasarlanmış…
Öğrencinin mezun olduğunda işi hazır.
Sektörün “ara elaman” ihtiyacına “kan”…
Bilim ile geleneğin kucaklaşması.
Valilik ve belediye işbirliğinde “Gaziantep modeli”…
Kastamonu ne zaman örnek alır?…
(Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Mahmut Özel, geçtiğimiz günlerde yaptığı açıklamada mesleki eğitim okul ve kurumlara yönelik “kümelendirme” çalışması yaptıklarını ve OSB’lerin bunun en önemli ayağı olduğunu söyledi, OSB’lerde hem meslek lisesi hem de mesleki eğitim merkezi sayısını artırmaya ve aynı binalarda hizmet vermelerini sağlama çabasına Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı destek veriyor…
Kastamonu’da bu yönde bir çaba var mı?)
MUSTAFA AFACAN