İnsanların seyahat etmelerinin nedenlerini birçok şekilde anlatabilir sayabiliriz, seyahat için birçok nedenler sayılsa da seyahat edecek kişilerin yani bir anlamı ile tüketicinin bir tatil paketi satın alırken veya ailecek ya da bireysel olarak kararını verirken tanıtım, reklam faaliyetlerinden son derece etkilenmektedir.
Seyahat edeceklerin yöremize gelmeleri için birçok neden olsa da bu nedenlerin insanlara doğru zamanda, doğru şekillerde ve doğru zamanda tanıtım faaliyetleri ile anlatılması gerekir ki seyahat yapacakları yer konusunda etkileşim olsun.
Artık günümüzde seyahat severlerin önünde birçok seçenek bulunmaktadır, bu nedenle yörenin tanıtımlarının çok iyi yapılması gerekmektedir.
Birçok yazımda yazdığımı tekrar hatırlatma gereği duyuyorum, özellikle gelenlerin memnuniyeti yöre için en büyük reklamdır ve bu hiç unutulmamalıdır.
Görsel ve yazılı basın, çeşitli etkinlikler, sosyal medya ve fuarlar önemli tanıtım araçlarıdır ancak etkin bir biçimde kullanılır ve seyahat edeceklerin seyahat fikirlerini yöreye çevirecek kadar ilgi çekici ve sürekli bir hale getirilebilirse.
Dünyanın en büyük beşinci fuarı kabul edilen EMİTT fuarı yani 25. Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı 9-12 Şubat tarihleri arasında yapıldı ve Kastamonu her zamanki gibi güzel görsel bir stantla fuardaki yerini aldı.
Yabancı ülkeler, Valilikler, Belediyeler, Özel İdare Müdürlükleri, Turizm acenteleri, Konaklama tesisleri, Turizm dernekleri, Belediyeler, Ticaret ve Sanayi odaları gibi birçok kurumlar belirli salonlarda kendilerini ziyaretçilere ve turizmcilere anlatma fırsatını buldular.
Özellikle Konaklama tesisleri açısından bu tür fuarlar turizm acentelerine kendilerini anlatabilme, tanıtabilme, tesisi hakkında bilgilendirme ve sonucunda konaklama anlaşması yapabilmesi açısından çok önemlidir.
Otel ve acente arasında konaklama anlaşması yapabilirsiniz bu genelde yöremiz açısından ikili ilişkiler veya birbirini kırmama adına yapılan anlaşmalardır, hatta öyle anlaşmalar yapılır ki 20 odanız varsa sezonda veya belirli tarihlerde yaptığınız oda anlaşmaları oda sayınızı geçmiştir.
Anlaşma yaptığınıza sevinirsiniz ancak sezonda istediğiniz sonucu doluluğu yaşayamazsınız, acentelerin birçoğunun güzergâhları Batı Karadeniz olmasına rağmen içinde Kastamonu yoktur neden diye sorarsanız talep yok derler, talep olsa biz neden getirmeyelim derler.
Mühim olan yörenizin ne kadar tanıtıldığı, tanınırlığı ve talep gördüğü bu yüzdendir ki bizler acentelere karşı hem oda fiyatı konusunda hem de garanti konaklama anlaşması yaparak kendi lehimize sonuçlandıracak şekilde masaya önden galibiyetle oturamıyoruz.
Akşam gelip bir gece konaklayıp sabah erkenden tekrar yola çıkmak üzerine planlarını yapmış ve Kastamonu’yu sadece bir geçiş yolu olarak gören acentelere karşı yapılacak tek iş seyahat edecek olanların fikirlerini değiştirebilmek ve yöremizi talep edilebilir bir hale getirebilmek gerekiyor yani arz talep meselesi.
Bunun için tüm paydaşların bir araya gelerek ortak bir akılda birleşip tercih sebebi olabilmenin hayata geçirilmesi adına gerekli adımların atılması gerekiyor.
Yoksa bir gece konaklayıp Kastamonu’nun ilçeleri ile beraber tarihi ve kültürel yerlerini, çarşılarını gezmeden, görmeden ve bir fikir sahibi olamadan giden turistleri anketlerde geceleme yapan turist sayısı içine alsak ne olur almasak ne olur.
Allah bu yöreye herşeyi fazlası ile vermiş ancak birileri de Kastamonu için İnşallah biraraya gelemezsiniz birbirinizi çekemezsiniz diye beddua etmiş herhalde ki konu Kastamonu olunca herkes kendi çalıyor kendi oynuyor göstermelik bir araya gelinse de Kastamonu adına olumlu olabilecek bir şey ortaya konulamıyor hayata geçirilemiyor.
Bülend Çadırcıoğlu