- Kastamonu’nun asırlık demiryolu beklentisi, “zamanıydı, değildi” tartışmaları altında sürüp giderken, yaşanan son gelişme bu projenin gerekliliğini somut olarak gözler önüne serdi.
- Küre’deki madencilik faaliyetini Etibakır AŞ ile sürdüren Cengiz Holding, buradan Mardin Mazıdağı’nda yeni işletmeye açacağı Fosfat tesisi için gerekli pirit sevkiyatını demiryolu ile yapmaya başladı!
- Şirket, bünyesine kattığı yeni tesise piriti ulaştırırken, “Demiryolu bana gelmezse ben demiryoluna giderim” formülünü devreye soktu ve pirit yüklü konteynırları tırlarla tren istasyonuna sevk etme kararı aldı.
- Küre’den Çankırı’ya tırlarla özel yapım konteynırlar içinde taşınan pirit madeni, tren istasyonundaki vinç yardımıyla ve kolayca vagonlara yüklenip Mardin Mazıdağı’na demiryolu üzerinden ulaştırılıyor.
Eti Bakır A.Ş. Mazıdağı Fosfat Tesisleri
Mazıdağı Fosfat Tesisleri, 950 milyon Dolarlık yatırım ile gübre fabrikası olarak bu yıl faaliyete geçiyor.
2011’de Cengiz Holding bünyesine katılan Mardin’deki Eti Bakır A.Ş. Mazıdağı Fosfat Tesisleri’nin yıllık fosfat kayası üretim kapasitesi 550.000 tonun üzerinde. 950 milyon Dolarlık yatırımla 2018’de üretime başlaması planlanan yeni gübre fabrikasının, Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinin en büyük özel sektör yatırımı olması bekleniyor. Mazıdağı Gübre Fabrikası’nda hammaddenin yüzde 85’inin yurt içinden sağlanması planlanırken tesis, ihtiyacı olan elektriği de kendisi üretecek. Fabrika ilk etapta Türkiye’deki gübre pazarının yüzde 20’sine sahip olacak. Yılda 200 bin DAP, 550 bin ton da NP olmak üzere 750 bin ton gübre üretecek olan Mazıdağı Fosfat ve Gübre Fabrikası, bölgenin tek gübre fabrikası olma özelliğini taşıyacak ve Harran Ovası ile GAP’ın gübre ihtiyacının tamamını karşılayacak.