Türkiye – Orta Doğu Ticaret Fuarı (TRADEF) 21-24 Eylül tarihleri arasında Kastamonu Kuzeykent Fuar alanında gerçekleştirilecek. Orta Doğu ülkelerinden gelecek satın almacılar ile Türk firmalarını bir araya getirecek etkinlik, Batı Karadeniz’de uluslararası katılımcıların yer alacağı ilk karma ticaret fuarı olacak.
İstamonu Fuarcılık tarafından organize edilecek fuarda kamu kurumlarının yanı sıra turizm, ahşap, bilişim, çevre, enerji, elektrik, eğitim, gıda, inşaat, makine, maden, mimarlık, otomotiv, plastik, sağlık, tarım ve tekstil sektörünün temsilcileri yer alacak. Fuar kapsamında konuk ülke ve iş geliştirme platformu oluşturulması da planlanıyor.
İstamonu Fuarcılık Genel Müdürü, hemşerimiz Hüseyin Karadeniz, Kastamonu’nun Batı Karadeniz’in ticaret üssü olmasıyla bölgedeki potansiyelin fark edilmesini sağlamayı hedeflediklerini kaydederek, “Katar, Kıbrıs, Ürdün, İsrail, Lübnan, İran, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Umman, Kuveyt, Bahreyn, Yemen, Mısır, Pakistan, Tunus, Cezayir, Libya, Sudan, Fas’tan iş aleminin Kastamonu’da bir araya gelmesini sağlayarak potansiyel sektörlerde karşılıklı ticari adımların atılması öncelikli amacımız. Kastamonu’nun yanı sıra Bartın, Bolu, Çankırı, Düzce, Karabük, Sinop ve Zonguldak illerinin sanayi, ticari, zirai ve turizm faaliyetlerini tanıtma fırsatı bulacakları TRADEF, Batı Karadeniz bölgesinin uluslararası arenada tanıtılması için bir başlangıç.” dedi.
GLOBALLEŞEN DÜNYADA TİCARETİN VE ŞEHİRLERİN ÖNEMİ
TRADEF Kastamonu’nun yeni ticari bağlantılar hakkında bilgi paylaşımında bulunmak için sempozyumlara da ev sahipliği yapacağını bildiren Hüseyin Karadeniz, “Dışişleri Bakanlığı, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ile Katar Ticaret Odası’nın iştirakleriyle düzenlemeyi planladığımız ‘Globalleşen Dünyada Ticaretin ve Şehirlerin Önemi’ isimli sempozyum yeni pazarların kapısını aralamaya fırsat tanıyacak.” diye konuştu.
TÜRKİYE’NİN TİCARET HAVZASI BATI KARADENİZ’DE
Batı Karadeniz bölümünün, Türkiye’nin en değerli ormanları, tabiat parkları su havzaları, tarihi ve turistik alanlarına sahip olduğuna ve Türkiye’nin ilk 500 sanayi kuruluşu arasında yer alan firmaların bölgede önemli bir güç meydana getirdiğine işaret eden Karadeniz, tüm bu olanaklara sahip olmasına rağmen bölgenin tanıtım ve sunumdan kaynaklı markalaşmasının önündeki engellere dikkat çekti.
TRADEF’in bölge illerinin kendini ifade edebileceği bir ihtiyaca cevap vermek üzere planlanmış bir fuar olarak tasarlandığının altını çizen Karadeniz, potansiyeli ve sunduğu fırsatların aktarılmasıyla bölgenin yatırımcının ilgisinin de çekileceği alternatif bir pazar olabileceğini kaydetti
TRADEF’İN ULUSLARARASI KİMLİK KAZANMASINI HEDEFLİYORUZ
Turizm çeşitliliği, keşfedilmemiş güzellikleri, tarım ve sanayinin birlikte geliştiği ve ekonomiye önemli katkılar sunduğu bölgede; mahalli ve yerel idare birimleri, sanayi ticaret odaları, Kalkınma ajansları, özel kurum kuruluş ve iş dünyası derneklerinin birlikte hareket edeceği TRADEF’in, Batı Karadeniz adına gerçek bir tanıtım ve iş forumu olma özelliği taşıyacağının altını çizen Karadeniz, “Batı Karadeniz’in büyümesine doğrudan etki sağlaması hedeflenen TRADEF’le yer alacak olan konuk ülke ile iş geliştirme platformu imkanı da oluşturulacak. Sonrasında ise fuarın hem bu bölgelere taşınmasını hem de uluslararası kimlik kazanmasını hedefliyoruz. Böylece fuar hem bölgeye hem de Türkiye ekonomisine katkısını artıracak”
İSTAMONU FUARCILIK HAKKINDA
İstamonu Fuarcılık, Türkiye’de Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğine kayıtlı fuar düzenleme yetki belgesine sahip 276 firma arasında yer almaktadır. Türkiye’nin ilk şehir fuarı Kastexpo ve ilk bölgesel fuarı BAKAF’ın resmi organizatörüdür.