Eğitimde test yöntemiyle yapılan nihai sınavlar üzerinden “başarı” değerlendirmesi yapmak elbette hakkaniyetli değil, sonucu belirleyen ölçütlerden sadece biri çünkü bu, sayısal bir veri ne var ki, en azından mevzuyu bir köşesinden tutmak için birebir…
2019 LGS sıralamasında 5 komşumuzdan 4’ünün gerisindeydik misal.
2020’de durumumuz ne?…
Komşu illerimizi yakalayabildik mi?
Milli Eğitim Bakanlığı “2019 LGS” sınavına ilişkin sayısal verilerin analiz edildiği “Eğitim Analiz ve Değerlendirme Raporu” yayımladı geçtiğimiz yıl…
Toplam net sayısı baz alınarak yapılan değerlendirmeye göre Kastamonu 44″üncü sırada yer aldı.
(Bu yılki rapora rastlayamadım…
Maarif müdürlüğünde yerel verilerden hareketle bir pozisyon tespiti yapılmış olsa gerek.)
İlk “10”…
“Muğla, Tunceli, Giresun, Rize, Trabzon, Kırşehir, Eskişehir, Çanakkale, Denizli, Zonguldak.”
11’inci…
“Sinop.”
Karabük “19”, Çankırı “33”, Çorum “35”…
Bartın “51”.
Kastamonu…
“44”.
İlk “yarı” dilim içinde bile değildik 2019’da…
Emsal vilayetlerin bile gerisindeydik.
(Her sınav ertesinde bu bilgilerin yetkililer tarafından kamuoyuna açıklanması ve gelecek dönem için “hedef” konulması lazım…
Daha rastlamadım böyle bir çalışmaya.
Yerel yönetimden meslek odalarına uzanan işbirliği ne güzel olur…
“İl dinamikleri”.
Bu yıl bari olsa…
Olur mu?)
Not: Türkiye Yüzme Federasyonu bünyesinde “yüzme”, “atlama”, “artistik yüzme”, “açık su”, “master” dallarında müsabakalar yapılıyor?…
Kastamonu bu “5” dalın kaçında etkin?
“Atlama” örneğin…
“Tramplen, kule”.
“Artistik”…
“Solo, düet, mixed düet, takım, serbest kombinasyon”.
“Açık su”…
İlçeler boyu sahil bandı.
Kastamonu çocukları yüzme sporunun neresindeler?…
Denizse deniz, havuzsa havuz.
MUSTAFA AFACAN