Vali Yaşar Karadeniz, dün Karayolları Bölge Müdürlüğü’ne giderek Bölge Müdürü Hüsamettin Özendi’den il genelindeki çalışmalar hakkında brifing aldı.
Brifing sonrasında gazetecilerin sorularını yanıtlayan Vali Karadeniz ve Bölge Müdürü Özendi, Kastamonu-İnebolu yolu, Kırık barajı nedeniyle güzergah değişikliği olacak olan Kastamonu Ilgaz yolu ve Karadeniz Sahil Yolu’nun Kastamonu sınırları içerisinde kalan bölüm hakkında açıklamalarda bulundu.
“ARTIK SAHİL YOLU KONUŞULMALI”
Vali Yaşar Karadeniz de yaptığı değerlendirmede artık Sahil Yolu’nun konuşulması gerektiğini belirtti ve “Bence artık Kastamonu için Kırık Barajı sorunu aşılmıştır. Karayolu güzergahının değiştirilmesi sorunu aşılmıştır, İnebolu Yolu sorunu aşılmıştır. Bunlar yoluna girdi. 3 yıl sonra 5 yıl sonra nasılsa bitecek. Artık Kastamonu, Sahil Yolu’nu konuşmaya başlamalıdır. Basınımızın da bu konuyu gündemde tutarak, Karayolları Bölge Müdürlüğü’nün hazırladığı projeyi yatırım programına alınması konusunda kamuoyu desteği oluşturması gereklidir. Sahil Yolu’nun gündemde tutulması önemli çünkü bizim olmazsa olmazımız. Türkiye haritasını gözünüzde canlandırın: Artvin’den gelmiş, Sinop’a kadar dayanmış; İstanbul’dan gelmiş, Amasra’ya kadar dayanmış ama Amasra ile Çatalzeytin arası olduğu gibi duruyor. Bir an önce halledilmesi gereken bir meseledir” dedi.
İNEBOLU YOLU İHALESİ TAMAM
Kastamonu – İnebolu yolu projesinin ihalesinin önceki gün yapıldığını ve en düşük teklifin 1 milyar 380 milyon liralık teklifle Cengiz İnşaat ve Özaltın İnşaat ortaklığının verdiğini açıklayan Karayolları Bölge Müdürü Hüsameddin Özendi, bu sene şantiyenin kurularak çalışmalara başlanmasını hedeflediklerini söyledi.
Ödenekte aksaklık olmadığı takdirde İnebolu Yolu’nun 5 yılda tamamlanabileceğini de öngördüklerini belirten Hüsamettin Özendi, projeyle ilgili şunları söyledi:
“İnebolu Yolu’nun dün itibari ile ihalesi genel müdürlükte sonuçlandı. Ama ihale sonrası süreç devam ediyor. Yeniden itiraz olmazsa alan firma belli oldu denilebilir. Sözleşme süreci başladı. 1 milyar 380 milyon lira ile en düşük teklifi Cengiz İnşaat ile Özaltın İnşaat ortaklığı verdi. Her iki firma da güçlü ve Türkiye’nin en büyük işlerini yapan firmalardan. Büyük ihalelerde süreç biraz uzun sürebiliyor ama bizim hedefimiz bu sene şantiyenin kurulup, çalışmalara başlanması. Tabii bu rakam KDV’den ve diğer giderlerden arındırılmış bir gider. Dolayısıyla bu yolun devlete maliyeti 1,5 milyar TL’nin üzerinde olacak. İnebolu Yolu’nda herhangi bir değişiklik uygulanmayacak. Ama diyelim ki; tünele başladık, 100 metree gittik ve suyla karşılaştık veya viyadüğü yaparken ayağında bataklık karşılaştık. Böyle bir durumda illa ki bir değişikliğe gidilir. Kastamonu Karayolları Bölge Müdürlüğü’nün toplam bütçesi 800 milyon TL’dir. Yani 5 ile 800 milyon TL’yi harcayacak durumundayız. Ama sadece bu iş 1,5 milyar TL’dir. Yani bizim 2 yıllık bütçemiz. Devletimiz büyük, güçlü. Devletimizin ödeneklerinde herhangi bir aksama olmazsa toplamda bu işin 4-5 yıl içerisinde biteceğini öngörüyoruz. Ama takdir edersiniz ki 14 kilometre çift tüp tünel yapılacak. Ilgaz Tüneli’nin neredeyse 2,5 katı büyüklüğünde olacak. Boğaz Köprüsü büyüklüğünde bir viyadük var. Dolayısıyla bu kadar büyük bir işin öyle 2 ya da 3 yılda bitmesi mümkün değil. İhale sözleşmesi gereği yüklenici firma sözleşmeyi imzalandığı tarihten itibaren 900 gün içerisinde projeyi bitirmeyi taahhüt ediyor. Ama bu, herhangi bir olumsuz durumla karşılaşılmadığı takdirde tanınan süredir”
“KIRIK BARAJI İLE YOLU AYNI ANDA BİTİRMEK İSTİYORUZ”
Kırık Barajı Yolu’nun da barajla aynı anda tamamlanacağını söyleyen Özendi, “Kırık Barajı ile bizim yol inşaatı eşgüdüm içerisinde yürüyor. DSİ ile paralel çalışıyoruz. Umarım birbirimizi bekletmeden hem barajı, hem yolu bitirip hizmete vermeyi planlıyoruz. Şu anda ihalesi yapılıp bitti, bundan sonra yapımı başlayacak” dedi.
Kastamonu’nun artık Sahil Yolu’na eğilmesi gerektiğini de söyleyen Karayolları Bölge Müdürü Özendi, “Çakraz-Kurucaşile arasında çalışmalar devam ediyor. Kurucaşile-Cide arasındaki proje bitmek üzere. Şimdi bizim önümüzdeki proje Cide-Çatalzeytin arası. Orada proje çalışmaları çok hızlı bir şekilde devam ediyor. Bu projeler biter bitmez onları da 50-60’şar kilometre parça parça ihale yaparak önümüzdeki yıllarda Türkiye’nin en büyük projesi olarak büyüteceğiz.” diye konuştu.
TAŞIKO KAVŞAĞINDA MÜTEAHHİT SIKINTISI
TAŞIKO Kavşağı’nın ne zaman tamamlanacağı konusunda da açıklamalarda bulunan Özendi, bu projede müteahhitle sıkıntı yaşadıklarını belirtti.
Özendi, “Burada sorunlu bir müteahhide çattık. Toplantı yapıyoruz ama her gün kavga ediyoruz. Ama büyük olasılıkla Eylül sonunda bitmesi gereken iş, yılbaşında ancak bitecek. Müteahhidimiz çalışmıyor maalesef.” ifadelerini kullandı.