Bölgemizdeki “ilk” liman İnebolu’ydu, zaman içinde işlerlik olarak “son” liman oldu, İnebolu limanı ile birlikte Kastamonu da hem ekonomik gelişme hem de sosyal kalkınma kalemlerinde geriye gittikçe gitti…
Açığı kapatmak için ne yapmak lazım?
(Bir ağabeyimiz hatırlattı liman kuruluş tarihlerini…
Sağolsun.)
İnebolu limanı “1892”…
Zonguldak “1896”, Trabzon “1946”, Samsun ” 1953″, Karadeniz Ereğli “1953”.
Yarım asır sonra kurulan limanlar ve şehirleri ile İnebolu ve Kastamonu arasındaki bugünkü ekonomik gelişmişlik ve sosyal kalkınmışlık makasının çapına varın siz karar verin…
“Denizler” kadar mı?
“Liman, endüstri bölgesi, demiryolu”…
Feraha uzanan hat.
Devletin vizyon projelerinden biri olarak yükselen “Filyos” limanı kadar olamasa da…
İnebolu limanından Kastamonu’nun azami kazanca ulaşması lazım gelmez mi?
(Yaza yaza temcit pilavının altı yandı…
Kastamonu ile Karadeniz’e kıyısı olan ülkeler arasında ticaret köprüsü ne diye kurulmaz?
Sahil ili olup da bu avantajını kullanamayan başka il var mı?..
Denizden “bihaber” olunur da bu kadar mı olunur?
İlla vardır…
Olumsuz örneklerden bize ne?)
“Liman, endüstri bölgesi, demiryolu, sahil ili, Karadeniz ekonomisi, komşu ülkeler” mevzularına yeniden bir bakalım mı?..
Ekonomi feraha çıkmadan, Kastamonu’nun refaha ermesi olası değil.
Hamaseti bırakalım…
İş yapalım.
- ••
Gaziantep’te 300 fabrika açıldı
Gaziantep’te 300 fabrikanın şalteri aynı “gün” kaldırıldı…
Devlet töreni ile geçtiğimiz hafta.
Kastamonu’da son bir “yıl” içinde kaç fabrika faaliyete geçti?..
Son “5” yılda yahut.
Gaziantep sanayisi “pandemi” dinlemedi…
Büyüyor dur durak bilmeden.
İhracat son sürat…
İstihdam hakeza.
Ah Kastamonu vah Kastamonu…
Hazin hikaye.
(İlk yazıya atıfla…
Makası kapattık kapattık, aksi halde Gaziantep “büyür”, Kastamonu “küçülür”.
MUSTAFA AFACAN