Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hayata geçirilen ‘Matematik Seferberliği’ çerçevesinde, Kastamonu İl Milli Eğitim Müdürlüğü koordinesinde, 100 öğretmenin katılımı ile matematik çalıştayı gerçekleştiriliyor.
Milli Eğitim Bakanlığı, TÜBİTAK ve üniversiteler iş birliği ile matematik dersinin öğrenimini günlük yaşam becerilerine uyarlayarak hem kolaylaştırmak hem de öğrencilerin bu dersi küçük yaştan itibaren sevmelerini sağlamak amacıyla başlatılan “Matematik Seferberliği” çerçevesinde Kastamonu’da çalıştay düzenlendi. Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından başlatılan “Scientix Projesi” çerçevesinde Kastamonu İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen çalıştay, 100 öğretmenin katılımı ile başladı. Kastamonu Şerife Bacı Öğretmenevi Konferans Salonunda gerçekleştirilen ve 4 gün sürecek olan çalıştay çerçevesinde, öğretmenlere öğrencilerin matematiği küçük yaştan itibaren sevmelerini sağlamaları amacıyla önemli bilgiler aktarılacak.
Çalıştayın açılışında konuşan Kastamonu İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Gümüş, “Dünyadaki hızlı değişimin neticesinde öğrencilerimizi bekleyen fırsatların en iyi şekilde öğrencilerimizin yararlanabilmesi, büyük ve güçlü Türkiye hedeflerini gerçekleştirebilme adına öğrencilerimizin ihtiyaç duyduğu eğitim teknolojileri ve buna benzer birçok yetkinlikleri kazandırmak amacıyla birçok çalışma yürütüyoruz. Bunlardan bir tanesi de Scientix dediğimiz eğitim modelini Kastamonu’da bir çalıştay ile devam ettirmek istedik. Dünyadaki bu hızlı değişim ve dönüşüm, birçok disiplinler arası çalışmanın da birlikteliğini gerektiriyor. Bizler gençlerimizin 21. yüzyıl becerilerine sahip, dünyayı algılayan, anlamlandıran, gelecek yüzyılı belirleyecek niteliğe kavuşması için disiplinler arası yaklaşımdan inovatif bir düşünceyle yeni bir ürün çıkartmasının anlamlı ve önemli olduğunu düşünüyoruz. TEKNOFEST ve TÜBİTAK çalışmalarında olduğu gibi STEM yaklaşımıyla öğrencilerimizin etkili iletişim yönünün kuvvetlendirilmesi aynı zamanda teknolojik anlamda gerekli olan nitelikli üretimin öğrencilerimiz tarafından hayata geçirilebilmesi için çalışmalarımız çok önemli. Endüstri teknolojilerinden ve yapay zeka teknolojilerinden bahsediyoruz ama bu teknolojilerin gerektirdiği nitelikli üretimin öğrencilerimiz tarafından hayata geçirilebilmesi ve burada söylenen kavramların eti kemiğe bürünüp üretim haline gelebilmesi için bu çalışmaların tekrar önemli olduğunu vurgulamak istiyorum. Yapılacak 4 günlük çalıştayın neticesinde buradan alınan bilgi ve birikimin öğrencilerimize doğrudan iletileceği, öğrencilerimizin de buradan alacağı yaklaşımla kendini ifade edebilen, düşünebilen, sorgulayabilen eleştirebilen bu eleştiriler ve sorgulamalar neticesinde yeni ürünleri ortaya çıkartabilen ve bu ürünlere katma değer sağlayan bireyler olarak yetişmesi ülkemiz için çok önemli bir değerdir” dedi.
Kastamonu’da Her Yerde Matematik projesi çerçevesinde gerçekleştirilen ve 4 gün sürecek olan çalıştayın ilk gününde katılımcılara Milli Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Scientix Proje Koordinatörü Dr. Erdal Tunç Akdur tarafından Scientix Projesi hakkında genel bilgilendirme, Scientix portalından Matematik proje örnekleri ile STEM Eğitimi ve Gerçek Dünya Problemleri hakkında bilgilendirme yapıldı.
STEM eğitimi konusunda bilgiler aktaran Akdur, “STEM eğitimi fen, teknoloji, mühendislik, matematik disiplinleri arasındaki ayrımı tümüyle ortadan kaldırarak, bu disiplinler arasında tam uyum sağlamaya dayalı bir yapılanmadır. Bu yapılanma neticesinde, anaokulundan üniversiteye kadar bütün kademelerde, gerçek dünya problemlerini/sorunlarını çözmek için soru soran, araştıran, üreten ve yeni buluşlar yapabilen Endüstri 4.0’ın ihtiyaç duyduğu bir neslin yetiştirilmesi amaçlamaktadır. STEM eğitimi sayesinde öğrencilerin üretim ve buluş yapma alanında ilginç düşünme, eleştirel düşünme, problem çözme gibi yetenekleri geliştirilmektedir. Anaokulu, ilkokul, ortaokul ve liselerde öğrenim gören gerçek dünya problemlerini çözmeye meraklı, soru soran, yetenekli ve ilgili öğrencilerin belirlenmesi kolaylaşacaktır. Bu öğrenciler üniversitelerin bilim insanlığı, fen, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarına yönlendirilecek ve teşvik edileceklerdir. STEM eğitimi ile iş gücü niteliğinin artırılmasını sağlamak için gerekli stratejilerden olan deneme ve yanılma yaparak öğrenme, araştırma ve buluş yapma gibi becerilerin ortaya çıkarılmasını ve geliştirilmesini rahatlıkla sağlayacaktır. Bu da işgücü piyasasında, üretim, AR-GE, inovasyon, teknik altyapı, süreç geliştirme ve nitelikli iş gücü açığının kapatılmasına hizmet edecektir” diye konuştu.
Çalıştayda Milli Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Scientix Proje Koordinatörü Dr. Erdal Tunç Akdur tarafından STEM eğitimi projelerinin prototiplerinin hazırlanması, atölye çalışması ve STEM projeleri, prototipleri ve öğrenme senaryoları sunularının hazırlanması eğitimi verilecek. Çalıştayda atölye çalışmaları da yaptırılacak.
Vedat Yunus İkizoğlu (İHA)