Gastronomide ve ayrıyeten gastronomi turizminde iddialı mı iddialıyız sözde, “UNESCO Yaratıcı Şehirler Ağı” hedefindeyiz bu alanda, komisyonlar kurduk, dört koldan laflıyoruz…
İcraata gelince kılımız kıpırdamıyor ne var ki?
“TURSAB Türkiye Gastronomi Turizmini Geliştirme Projesi” kapsamında komite üyesi Dr. Metin Çelik 2018 yılının sonunda şehrimize geldi, TURSAB yönetiminin gastronomi turizminde yeni bir yol haritası üzerinde çalıştığını, bölgeler belirlendiğini, Kastamonu’nun son anda listeye girdiğini anlattı…
Turizm sektörü temsilcileri ile bir araya geldi.
“Gastronomi turizmi ile ilgili rotalarınızı dosya haline getirin, komitemize verin, yabancı gastronomi turlarını başlatalım” dedi…
Ne kadar çok dosya o kadar şans demekti.
Otelci, acente, lokantacı, rehberi…
Birlik olmak gerekti.
(Başka vilayetler duyar da pastaya ortak olur düşüncesiyle…
Haber bile yapmadık iyi mi?)
“Çok” dosyadan geçtim
Hakkıyla “az” dosya bile veremedik TURSAB’a.
Turizmci Dr. Metin Çelik o dönem kurduğu sosyal medya gurubundan söz konusu süreçle ilgili dün bir paylaşımda bulundu…
Kederlendim Kastamonu namına.
Aynen aktarıyorum…
“Rusya’nın en önemli seyahat acentelerinden biri olan NTK İntourist ‘in İstanbul Offical partneri İstantour ve Global BrandingLondon firmaları ile birlikte bir süredir çok kapsamlı bir süreç yönetiyoruz. Rusları Marmara bölgesinde gastronomi turuna alıştırıyoruz. Öncelikle Kırklareli, Çanakkale, Balıkesir, Bursa ve Yalova’nın içinde olduğu paket tur programları hazırlandı. Gastronomik değerler konusunda çok zengin olan Kırklareli’ye günübirlik İstanbul çıkışlı turlar oluşturuldu ve satışa sunuldu. Marmara Bölgesi Gastronomi Turları Rusya’nın seyahat acenteleri birliği ATOR’un dikkatini çekti ve NTK İntourist ile birlikte Türkiye’ye bir basın info gezisi düzenlendi. Çanakkale ve Balıkesir valilikleri, Trakya Kalkınma Ajansı ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile birlikte 4 gün boyunca basın mensuplarını ağırladık. Gelen basın mensuplarının içinde İnterfax Haber Ajansı, MoskovskyKomsomolets, Tourprom, Tourdom, Kommersant gibi hem Rusya ana akım medyasının hem de turizm basınının büyük isimleri yer aldı. Basın mensupları hazırladıkları haberler ile Türkiye ve özelinde Marmara bölgesi ile ilgili harika haberler yaptılar. Ocak ve Şubat aylarında da NTK İntourist, İstantour ve Global BrandingLondon firmaları Rusya’nın farklı bölgelerinden 90 acenteyi info geziye getirecekler.”
Trakya illeri derslerine çalıştı…
Kastamonu yan geldi yattı.
Trakya “karınca”…
Kastamonu “Ağustos böceği”.
“UNESCO” hedefimiz var öyle mi?…
Elimizde “rota” içeren iki broşür yok henüz.
Laf, laf, laf…
Kendimiz konuşup kendimiz dinliyoruz.
MUSTAFA AFACAN