Kastamonu’nun 2053 yılı itibarı ile “ekonomik kalkınma” fotoğrafı “Türkiye Lojistik Master Planı” sayesinde ayan beyan ortada, ne “ihracat” ne de “lojistik” namına gelecek vaat ediyor, kelimenin tam anlamı ile “kuş uçar, kervan geçmez” bir yöre…
Uçan kuştan ne fayda gelecekse öpüp başımıza koyacağız.
(Teslim olmayacağız biçilen kadere ya da…
Uçan kuş yanı sıra kervan geçen de bir coğrafya olmak için elimizden gelenin üstünde emek sarf edeceğiz elbirliği ile.)
“Türkiye Lojistik Master Planı” kapsamında bir de “yönetici özeti” dosyası hazırlanmış…
Master planını daha kapsamlı anlamaya ve anlatmaya yardımcı bir içerik.
Türkiye’nin lojistikteki “Kuzey-Güney” ve “Doğu-Batı” koridorları çizilmiş ve “uluslararası ulaştırma koridorları açısından aşağıda belirtilen sınır ve liman kentlerinin ulusal ulaştırma koridorları ile birbirlerine bağlanması gerektiği değerlendirilmektedir” denilmekte…
“Antalya ▪ Ardahan ▪ Çanakkale ▪ Edirne ▪ İstanbul ▪ İzmir ▪ Mersin ▪ Samsun ▪ Şırnak ▪ Trabzon ▪ Van ▪ Zonguldak”.
Görüldüğü üzere birbirine bağlanması gerekli “sınır ve liman kentleri” arasında “Kastamonu” yok…
Ne “sınır” ne de “liman” hükmü var Kastamonu’nun.
“Türkiye Lojistik Master Planı” çerçevesinde 3 “Doğu-Batı” ve 3 “Kuzey-Güney” ana ulaştırma koridoru oluşturulması hedefleniyor…
“DB-12: Edirne (Kapıkule)- Kırklareli- Tekirdağ- İstanbul- Kocaeli- Sakarya- Düzce-Bolu- Ankara- Kırıkkale- Yozgat- Sivas- Erzincan- Erzurum- Ardahan (Türkgözü)”, “DB-22: İzmir- Manisa- Uşak- Afyon- Eskişehir- Ankara- Kırıkkale- KırşehirNevşehir- Kayseri- Sivas- Malatya- Elâzığ- Bingöl- Muş- Bitlis- Van (Kapıköy)”, “DB-31: Antalya- Konya- Karaman- Niğde- Mersin- Adana- Osmaniye-Kahramanmaraş- Gaziantep- Şanlıurfa- Mardin- Şırnak (Habur)”, “KG-11: İstanbul- Kocaeli- Yalova- Bursa- Bilecik- Eskişehir- Kütahya- Afyon-Isparta- Burdur- Antalya ▪ KG-22: Samsun- Ordu- Tokat- Sivas- Kayseri- Niğde- Adana- Mersin”, “KG-31: Trabzon- Gümüşhane- Bayburt- Erzurum- Bingöl- Diyarbakır- Batman-Mardin- Şırnak (Habur)”.
Envai il arasında…
“Kastamonu” yok.
Devletin 2053 yılına kadar hedeflediği “ulaşım, liman, lojistik” planlarının hiçbirinde “Kastamonu” yok…
Bu mevzunun çok su kaldırması lazım.
Evvela farkına varmak lazım gerçi…
Raporu her kesimin hatmetmesi elzem.
Not: “Türkiye Lojistik Master Planı”, 2053 yılı itibarı ile “1 milyar dolar” ve üstü “ihracat” yapacak illeri sıralıyor…
81’in 50’si.
50 il arasında “Kastamonu” yok…
50 il arasında komşularımız “Çorum, Çankırı ve Karabük” var.
“Bölge merkezi” iddiası külliyen “masal” Kastamonu’nun…
Ekonomi alanında 3 komşusunun da ardında kalan bir il nasıl “merkez” olacak, olsa olsa komşu iller etrafında dönen “uydu” olur.
(“Ilgaz tüneli” açıldığında “hedef” büyüktü…
Kuzeyi güneye bağlayacaktı.
Taa Kastamonu’dan Antalya-Mersin güzergahına uzanan “ticaret köprüsü” olacaktı…
“Türkiye Lojistik Master Planı” hiç de öyle demiyor, Ilgaz tünelinin ismi dahi okunmuyor.
Ankara başta olmak üzere İç Anadolu Bölgesi’nin turistini taşıyacaktı Kastamonu’ya diğer yandan…
Bu da olmadı.
El elde…
Baş başta.)
MUSTAFA AFACAN