İlimizin medarı iftiharı “Kazayolları” Bölge Müdürlüğü, Doğu Çevre yolunu Ankara yoluna bağlayan kısımda öyle bir kavşak düzenlemesine imza atıyor ki, görenlere parmak ısırtan cinsten…
Aman yanlış anlamayın yapılan işi imrenmekten değil, korkudan ağza gelen yüreği yeniden yerine oturtmak için.
Hele hele gece vakti Kavacık köyü istikametine geçmeye yeltenenlerin, Kazayolları yetkililerinin kulaklarını epey çınlattıklarına hiç şüphe yok…
“Labirent” tespiti insaflı olur, ben görünce direkt “tuzak” dedim.
Öyle bir kavşak düzenlemesine imza atıyor ki Kazayolları, Hititli mühendisleri bile mezarında ters döndürecekleyin emin olun…
Teknikten geçtim hadi, vicdanda mı kalmadı artık be birader?
Kazayolları Bölge Müdürü’nden bir istirhamım olacak naçizane…
Gece karanlığında otomobiline atlasın, Kastamonu istikametinden Ankara yoluna vurup kavşak düzenlemesi yapılan kısma gelsin, yolun soluna düşen, girişinde onlarca villanın, ardında Kavacık köyünün yer aldığı yöne geçmek istesin, bakalım başarabilecek mi?
Süre serbest…
Zifiri karanlıkta çukura düşmesin, kum tepelerine toslamasın, Ankara istikametinden sallanan bir kamyonun altında kalmasın, gözüne ışık tutulmuş tavşan gibi bir sağa bir sola sekerken kafayı yemesin, sırtından veren terde boğulmasın yeter.
Koskoca bir alanda dolgu yapılıyor, yapılsın; ana arter tek şeride düşürülmüş, düşürülsün…
Ama gerekli tedbirler alınarak, aydınlatma yapılarak, uyarı tabelaları konularak.
Kavacık köyüne geçmek için servis yolu yok…
Girişindeki tabelada çalışma yapıldığı için yolun kapalı olduğunu yazan Doğu Çevre yolunun ilk metrelerinden bir giriş verilmiş Kavacık köyü istikametine, altıncı hissiniz kuvvetli ise yolunuz açık, yoksa dön babam dön.
Bu tedbirsizliğin ve vurdumduymazlığın konut alanına dönüşmüş bir bölgede yaşanmasına mı yanarsın vilayetin Başkent istikametinden girişinde sırıtmasına mı, iki adım ötesinde havalimanı olmasına mı yoksa?…
İnsan odaklı olmayan mühendislik projesi olur mu?
Şehrin girişi böyle olursa…
Allah bilir çıkışı nasıl?
Milyonlarca liranın döküldüğü Sunta köprülü kavşağa 8 ayda iki ampul takamayan zihniyetten Doğu Çevre yolu kavşağında çağdaş bir uygulama beklemek zaten başlı başına bir iyimserlik olurdu…
Allah göstermesin söz konusu yerde bir “kaza” olursa, ölenlere rahmet yaralılara acil şifa diliyorum şimdiden.
•••
Not 1: İnebolu limanının özelleştirme ihalesinin Özelleştirme İdaresi Başkanlığı tarafından her ne sebeple olursa olsun iptal edilmesi, hem devlet olmanın gerektirdiği duyarlılık adına hem de etik değerler namına son derece isabetli oldu…
Aksi, ülke seçim hükümeti ile idare edilirken tam bir oldubittiye getirmekti çünkü.
Taa Hopa’daki termik santral ile İnebolu Limanı’nın aynı kefede satışa sunulması ise zaten apayrı bir garabetti…
Hangisi “bonus” diye insan düşünmeden edemiyor hani.
Sonuçta Kastamonu’nun sessiz kaldığı, gazetede çıkan haberleri okumakla yetindiği İnebolu Limanı özelleştirmesi devletten geri döndü…
Bu her zaman böyle olunmaz, biline.