Tanıtım ve imaj…
Kastamonu için yıllardır yinelenen iki gereksinim değil mi bunlar?
“En büyük eksiğimiz tanıtım…”
“Şimdi imaj her şey…”
Konu ne zaman açılsa, ilk söylenen bunlar oluyor da…
Bu gereksinimleri kendi alanlarının da dışına taşarak karşılayan değerlerimizin yeterince farkına varıyor muyuz, o tartışılır?
Örneğin spor alanında…
Bir değil, iki değil, tam üç tane kız takımımız var üst liglerde mücadele eden.
Belediyespor ve Artsam Koleji hentbolda, Ferko KBSK ise basketbolda Kastamonu’nun tanıtımını yapmaya devam eden değerlerimiz.
Söyler misiniz, Kastamonu büyüklüğünde hangi kentin üç kız takımı birden var, üst liglerde mücadele eden?
Liglerinden taşıp Türkiye’yi Avrupa kupası finalinde temsil etmeyi başaran?
Bu üç kız takımımız, Kastamonu’nun adını andırmanın ötesinde, zihinlere “Kastamonu bir spor kenti, dinamik ve aydınlık bir kent” imajını çakıyorlar ki, daha da önemlisi bu değil mi?
Kastamonu’yu genelde “alacakaranlık kuşağı” gibi gören önyargılı görüşleri silmede ne kadar etkili olduklarını bir kez daha düşünmemiz gereken üç pırlanta değerimiz bu takımlar.
“Türk kadını Kastamonu’da sembolleşmelidir” düşüncesiyle yola çıkılıp zihinlere çakılan Şerife Bacı imajının, ilk Türk kadın mitingini düzenleyen Zekiye Hanımların, Meclis’e gönderdiğimiz Milletvekili Hacer Dicle’nin günümüzdeki yansımaları onlar.
Hentbol ve basketbol branşları dışında okçuluk ve yüzmede yakaladığımız aynı çizginin şimdilerde gerisine düşmüş olmamız ise ne yazık ki bir kez daha düşünmemiz gereken eksikliğimiz ama…
Belediye’nin, Artsam’ın, Ferko’nun hentbol ve basketbola verdiği desteği bu branşlarda da verecek kurumlara şirketlere gereksinim var.
“Kastamonu bir spor kenti, dinamik ve aydınlık bir kent” imajını daha da güçlendirecek bu destek ve ilginin tetikleneceğine inanmak istiyorum.