- Yıl Kastamonu Buluşmaları’nın Gazi Stadı’ndaki konser ve dans gösterisi programında açılış konuşmasını yapan Kastamonu Entegre’nin CEO’su Haluk Yıldız, “Biz Kastamonu’da doğduk, Kastamonu’da büyüdük, sonra farklı yerlere, farklı ülkelere gittik. Kastamonu ismini her yere taşıdık, her üretim yerimizde ve bugün Rusya’ya gittiğimizde de sokaklarda Kastamonu levhalarını görüyorsunuz. Kastamonu ilimizin ismini bir marka sandılar. Kastamonu dünya markası ve ismi oldu” dedi.
Yıldız, tribünleri dolduran Kastamonululara hitap ederken şunları söyledi:
“Özellikle Kastamonu Entegre’nin 50. yıl kutlamalarını sizlerle birlikte olmaktan çok mutluyuz. Tabi ki sizlere de buraya geldiğiniz için çok teşekkür ediyoruz. 50 yıl kolay bir şey değil. Biz Kastamonu’da doğduk, Kastamonu’da büyüdük, sonra farklı yerlere, farklı ülkelere gittik. 1969’da şirketimiz kuruldu. 1971 yılında ilk tesisimizi devreye aldık. Bugün Türkiye’de 6 bölgede ve 6 ülkede üretim yapan bir şirket haline geldik. Kastamonu’nun güzel insanının, güzel şehrin verdiği güçle buraya geldik. Bugün Kastamonu Entegre sınırların dışına çıktığında Kastamonu’yu en iyi şekilde temsil ediyoruz. Ülkemizin global, marka firmalara ihtiyacı var. Kastamonu Entegre sektöründe bunu başardı. Bugün baktığımızda bir milyar 350 milyon dolar bütçesi ile 6 bin çalışanıyla ve her ürettiği üründe dünyada ilk 4’e giren bir firma haline geldik. Aslında bu ölçülerle baktığınızda Türkiye’de bu büyüklükte hiçbir firma yok. Yani sektöründe Dünya 4’üncüsü olan. Bugün baktığımızda Türkiye’de 6 bölgede üretim yapıyoruz. Hatta ilk Gebze ve Balıkesir tesislerini kurduğumuzda Kastamonu Entegre dediğimiz için herkes ‘Ya burası Balıkesir, neden Kastamonu yazıyorsunuz?’ dediler. Bizde ‘Biz her zaman Kastamonu Entegre’yiz, biz hiçbir zaman ismimizi kaybetmeyiz’ dedik.
1998 yurtdışına çıktık. Yaklaşık 20 yıllık bir global hayatımız var. O zamanda biz Kastamonu Entegre’yiz dedik ve satın aldığımız şirketlerin isimlerini değiştirdik. Bugün Bulgaristan’da, Romanya’da, Rusya’da, İtalya’da hatta ABD’deki tesislerimizde Kastamonu yazıyor. Bizim amacımız hem ülkemizi hem şehrimizi en güzel şekilde yurtiçinde ve yurtdışında temsil etmek. Bunu başardığımızı düşünüyoruz. Bugün Rusya’ya gittiğimizde sokaklarda Kastamonu levhalarını görüyorsunuz. Herkes şirketimizi bulsun diye. Bulgaristan’da, Romanya’da, İtalya’da da öyle. Biz şehrimizi iyi bir şekilde temsil ettiğimize inanıyoruz. Kolay değil 50 yıllık geçmişe sahip olmak. Türkiye’de 50 yıllık geçmişi olan şirket çok az. Zaten 50 yıllık geçmişi olup da böyle global olan şirket çok az. Bugün çok özel bir gün. İki gün çok güzel programlar yaptık. Gerçekten çok büyük keyif aldık. Özel günler özel dostlarla kutlanır. Bizde dedik ki; 50.yılımızı doğduğumuz şehir, sevdiğimiz şehirde kutlayalım. Şu anda 6 şehirde, 6 ülkede üretim yapıyoruz diye, 100 tane ülkeye ihracat yapıyoruz diye, biz burayı hiçbir zaman unutmadık. Burası bizim en güzel şehrimiz ve bu şehrin bağrından geldik. Hatta buradaki insanlarla yurtdışında güzel işler yaptık. Şirketimizin bugünlere gelmesinin büyük mutluluğunu yaşıyoruz.” Cengiz MUHZİROĞLU