Kastamonu Üniversitesi İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Topluluğu tarafından Markanın İki Yüzü konseptiyle konferans düzenlendi.
Marka Konseyi Başkan Yardımcısı Necdet Kara ve Marka Danışmanı Kemal Çifçi konuşmacı olarak konferansa katılım sağladı. Kara, Dünyanın En Önemli İşi; Çifçi ise Platon’un Mağarası ve Markanın İdeolojisi isimli sunumunu gerçekleştirdi.
İletişim Fakültesi Dekanı Muharrem Çetin, akademisyenler ve çok sayıda öğrenci konferansa katılım sağladı.
Marka Konseyi Başkan Yardımcısı Necdet Kara, Dünyanın En Önemli İşi adlı sunumunda şu ifadelere yer verdi:
“Yaptığımız iletişim işinin koordinatlarını belirtmek istiyorum. Reklamcılık, -iletişim- işinin diğer işlerden sonra ele alındığını görüyorum. İnsanların bizim mesleğimize bakışı alt sıralarda. Halbuki başlangıçtan beri iletişim, hep dünyanın en önemli işi.İletişim, markalaşma, işin başında var.”
“Bugünlerde en çok konuştuğumuz şey katma değerli ürün üretmek ya da ürüne katma değer katmak” diyen Necdet Kara; binlerce kasap, binlerce simitçi, binlerce tekstil şirketi, kuryeci, eğitimci olduğuna dikkat çekerek öne çıkan firmaların iletişim sürecine vurgu yaptı.
“Marka dediğimiz zaman en önemli kısım isim.Eğer isim uygun değilse daha zor yol kat edilir, daha fazla maliyeti beraberinde getirir” diyen Kara, sonrasında marka logosunun, marka stratejisini yansıtması konusunun önemine değindi.
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Topluluğu tarafından Markanın İki Yüzü konseptiyle düzenlenen konferansın ikinci bölümünde Marka Danışmanı Kemal Çifçi ise Platon’un Mağarası ve Markanın İdeolojisi adlı sunumunu yaptı
Marka Danışmanı Çifçi, “Görsel iletişim, iletişimin bu kadar hızlı olduğu alanda hepimize değiyor. Görsel iletişim araçlarını kullanma biçimimiz, marka iletişimcilerinin en büyük problemi. Dünyayı ciddi anlamda okuma yapmanız lazım. Bu okumalarınızı Anglosakson dünyadan örneklerle geliştirmeniz ve yerel unsurları da aksatmamanız lazım. Marka iletişiminde tek doğru yok. Markanın bir sürü tanımlamaları var, hepsi doğru ama hiçbiri doğru değil. Markayı neler üzerine kurduğumuz da felsefi anlamında bir problem” dedi ve akabinde sunumunu gerçekleştirdi.
Konferanstaki soru-cevap kısmının ardından Kastamonu Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Muharrem Çetin, Marka Konseyi Başkan Yardımcısı Necdet Kara ve Marka Danışmanı Kemal Çifçi’ye günün anlam ve önemine binaen çiçek ve yöresel ürünler takdim etti.