Başbakan Davutoğlu tarafından açıklanan 8 bölüm 160 sayfadan oluşan 64. Hükümet Programı’nı kelime kelime okudum… Hay Allah razı olsun şu Ilgaz tünelinden, o da olmasa külliyen ismimiz cismimiz okunmayacak hükümet programında. Tarım misal… 2019 yılına kadar 10 milyon dekar ilave araziyi sulanabilir hale getirilecek, GAP’ta büyük oranda tamamlanmış olan ana kanallar sonrasında şebeke inşaatlarına daha da hız verilecek. GAP, gıda üreten ve dünyaya ihraç eden bir ‘üretim ve ihracat merkezi’ haline gelecek. Konya, Karaman, Aksaray ve Niğde illerini kapsayan Konya Ovası Projesi ile Akdeniz’e boşa akan sular Konya Ovası’na yönlendirilecek, baraj, gölet ve sulama sistemleri tamamlanacak, KOP’ta 2014 yılı sonu itibarıyla 9 milyon 240 bin dekar arazi sulanacak. 14 ili kapsayan Doğu Anadolu Projesi’yle 2019 yılı sonuna kadar 2,3 milyon dekar araziyi daha sulamaya açılacak. Ulaşım… İstanbul-Bursa-İzmir (Körfez Geçiş Köprüsü dâhil) ve Kuzey Marmara Otoyolu tamamlanacak, otoyollar ve köprülerle çevrilmiş Marmara Ringi oluşturulacak. Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve AVRASYA tüneli bitecek, Ankara-Niğde Otoyolu ile Ankara-Kırıkkale-Delice, Mersin-Silifke, Çiğli-Aliağa-Çandarlı ve Antalya-Alanya Otoyollarının yapımına başlanacak. Aydın-Denizli-Burdur, Afyonkarahisar-Burdur-Antalya, Ankara-Sivrihisar, Sivrihisar-Bursa, Sivrihisar-İzmir, Şanlıurfa-Diyarbakır-Habur, Delice-Samsun, Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir, Gerede-Merzifon, Yalova-İzmit ve Merzifon-Gürbulak otoyolu projeleri 2023 yılına kadar gerçekleştirilecek. Demiryolu faslına hiç girmiyorum, Kastamonu haricinde o kadar vilayete modern demiryolu döşenecek ki yaz yaz bitmez… Liman mevzusunu da es geçiyorum, siz bu satırları okurken İnebolu Limanı’nın işletme hakkını özel sektöre verecek ihale yapılıyor olacak çünkü. Hükümet programında tek kelimeyiz tek… Ovit, Cankurtaran ve Salmankaş, Cudi tünelleri ile birlikte Mersin-Antalya arasındaki 27 tünelle birlikte; Orta Anadolu’yu Karadeniz’e bağlayan “Ilgaz” tüneli ibaresinde saklıyız sadece. Hükümet “Türkiye’yi bölgesel gelişmişlik farklarının azaldığı, refahın ülke sathına daha dengeli yayıldığı, ekonomik ve sosyal bütünleşmenin güçlendiği bir ülke haline getirmeyi hedefliyoruz” diyor… İyi de, yılların yatırım mağduru Kastamonu ile birlikte Batı Karadeniz Bölgesi’ne pozitif ayrımcılık uygulamadıktan, ismini sadece bir tünelle andıktan sonra bu iş nasıl olacak meçhul. ••• Not: İşletme hakkını özel sektöre devredecek ihalesi bugün yapılacak olan İnebolu Limanı, ülkemizin değişik yerlerindeki taşınmazlarla birlikte aynı sepette gitti gidiyor… Derin uykudaki Kastamonu ise susuyor; siyaset susuyor, sivil toplum susuyor, kanaat önderleri susuyor. İlimizin bir milletvekili dahi gidip de Ankara’ya, ne İnebolu Limanı’nın işletme hakkının hangi şartlarda özel sektöre devredileceğini, ne iptal edilen ilk ihalede ne de bu ikincisinde öğrenip de kamuoyu ile paylaştı, iyi mi?.. Kuru hamaset söylevleri dışında hiç birinin umurunda olmadı. Sahil yolu peşindeler… Bölge halkı doğduğu yerde doyamayıp göç ede ede, ilçeler, köyler boşaldıktan sonra kim gelip geçecekse o yoldan?