Zorlu kış şartlarında yoğun kar yağışında gecesini gündüzüne katarak yolları açık tutmaya çalışan Belediye, İl Özel İdaresi ve Karayollarının emektar ve cefakâr çalışanlarına öncelikle bir teşekkür etmemiz gerekiyor.
Yapılan çalışmaların farkında olduğumuz kadar yapılmayan veya üstünkörü yapılan işleri de ortaya koymak zorundayız.
Örneğin Batı Çevre Yolu Kuzeykent Köprülü Kavşağı ve Doğu Çevre Yolu’nun Havalimanı-Ankara-Kastamonu yol ayrımları, akan trafiğe dikkat ederken levhaları biran göremezseniz Kuzeykent kavşağından Kuzeykent’e gitmek yerine Daday veya çevre yoluna çıkabilirsiniz. Havalimanına gitmek yerine şehir merkezine doğru gelebilirsiniz, Ankara’ya doğru giderken Örencik yoluna girebilirsiniz, Kastamonu’ya gelmek yerine Tosya istikametine gidebilirsiniz gibi birçok anlamsız karışık kavşak düzeni, yazması bile biraz zor oldu bu bağlantılı yolları anlatabilmek anlayabilmek hepsinden zor.
Bu zorlu kış şartları bitecek ve turizmin hareketleneceği günler yakında gelecek.
Seyahat severlerin gezi tercihlerinde Havayolu, Demiryolu, Denizyolu ve Karayolu yer almaktadır.
Demiryolumuz yok, Karadeniz de en uzun sahil şeridine sahip bir il olarak turist gemilerini ağırlayabilecek limanımız denizyolumuz yok, Havayolumuz sadece İstanbul’a karşılıklı uçak seferleri yapılarak devam etmekte o zaman başka şehirlerden gelecek olan tatilcilerin tercihlerinin başında karayolu ile ulaşım birinci sırayı alıyor.
Zaten turizmde ulaştırma sektörüne baktığımızda talep konusunda yapılan araştırmalar, karayollarının tatil yapacak kişilere seyahatleri süresince serbestlik, özgürlük ve seyahat zevki vermesinden dolayı tercih edildiğini göstermektedir.
Yöremize tatile gelecek yerli ve yabancı turistlerin, turist getirecek seyahat acentalarının göz önünde bulundurdukları en önemli faktörlerden biri de ulaşımın rahat olmasıdır.
İnsanlar devamlı yapım aşamasında olan veya kalitesiz yapılan yollarda seyahat etmek istemezler bu durum yöreye turizm açısından ciddi zararlar verir.
Kastamonu il sınırlarının içine girdiğinizde ise yollar sanki bir yamalı bohça düzensiz, özensiz yapılan hatta defalarca yapılan asfalt yamalar ile bitmeyen yol onarım işleri.
Peki, neden senelerden beri bu yollar bitmez, kalıcı, onarım görmemiş, yama yapılmamış, sık sık mucur atılmamış yollarımız olmaz ki, bir anket yapmak geldi aklıma.
Bizim yollarımız neden böyle ve bakım onarım hiç bitmez?
- Doğası zor olduğundan
- Malzeme seçiminin hatalı olmasından,
- Fiziki şartların tespit edilememesinden,
- Trafiğin çok yoğun olmasından,
- Ağır tonajlı kamyonların güzergahı olmasından,
- Kaliteli asfalt kullanılmamasından,
- Konfor ve güvenliğin önemsenmemesinden,
- Karayolları Bölge Müdürlüğünün ilimizde olmasından!
Sizce hangisi bilemiyorum ancak bence hiçbiri değil, aslında bütün mesele, bizim sadece verilen ve yapılanla yetinmemiz, sorgulamaya gerek görmeden, elimizdekine, verilene şükredip fazlasına gerek duymadan beklememiz.
Herşeyin her yapılanın en iyisini herkesten daha fazla hak ediyoruz, yapılan yanlışlarda da neden, niçin, nasıl sorusunu artık sesli olarak söylemeli ve sesimizi bir yerlere duyurabilmeliyiz.
Turizmin olmazsa olmazı rahat ve konforlu seyahattir bunu unutmayın.
Bülend Çadırcıoğlu