Bisküvi sektörünün devi ETİ, en çok rağbet gören çeşitlerinden “Burçak”ın siyez buğdaylısını üretip piyasaya sürdü. İlimizde yaklaşık bir yıl süren saha araştırmasının ardından piyasaya sürülen yeni ürünün ambalajında, bizim için tanıtım ve tescil adına büyük önem taşıyan şu not yer alıyor:”Anadolu’nun asırlardır mirası: Siyez Buğdayı, Kastamonu’nun İhsangazi ilçesinde yaygın olarak yetiştirilmektedir. Yüzlerce yıl boyunca değişmeden günümüze kadar ulaşmayı başarmıştır. Genetik yapısıyla tüm buğdayların atası olarak kabul edilir.”
İhsangazi Belediye Başkanı Zühtü Danacı, “İhsangazi ilçemizin ürünü olan siyez, Eti markasıyla ülkemizin en ücra köşesine kadar ulaşacak. Eti’nin, yeni ürününde siyezin İhsangazi ilçesinde yetiştirildiğini belirtmesi ise memleketimizin tanıtımı noktasında bizlere büyük fayda sağlayacak. Eti’nin bu adımı ilerleyen dönemlerde diğer büyük firmaları da harekete geçirecek. Siyez üretimi noktasında en önemli aşama olan markalaşmayı artık başardığımızı düşünüyorum. Siyez Kastamonu İhsangazi ilçemizin bir markası haline gelmiştir.” – ERHAN VEREN
Kromozom sayısı değişmediği için “buğdayın atası” olarak nitelendirilen siyez buğdayı son dönemde talep patlaması yaşıyor. Bulgur, un, ekmek, erişte ve tarhana gibi ürünleri ile büyük ilgi gören siyez, ülkemizin dev markalarının ürün yelpazesinde yer almaya başladı.
Bisküvi sektörünün lider markası Eti, ilimizde yaklaşık bir yıldır siyez buğdayıyla ilgili saha araştırmasını ve bununla bağlantılı “Siyez buğdaylı büsküvi” çalışmasını tamamladı ve bu yeni ürünü en çok rağbet gören çeşitlerinden “Burçak”ın siyez buğdaylısını piyasaya sürdü.
Eti’nin, ilimiz adına büyük önem taşıyan siyeze verdiği katkı bununla da sınırlı kalmadı ve “Eti Burçak Siyez Buğdaylı” ürününün ambalajında şu not yer aldı:
“Anadolu’nun asırlardır mirası: Siyez Buğdayı, Kastamonu’nun İhsangazi ilçesinde yaygın olarak yetiştirilmektedir. Yüzlerce yıl boyunca değişmeden günümüze kadar ulaşmayı başarmıştır. Genetik yapısıyla tüm buğdayların atası olarak kabul edilir.”
Büyük markaların ilgisi her geçen gün artıyor
Siyez buğdayına olan ilgi bununla da sınırlı kalmadı. Unlu mamuller sektörünün önde gelen markalarından “Uno”, siyez buğdayından ürettiği ekmeği piyasaya sürdü. Zincir marketlerin tercih markalarından “Doğalsan” da, siyez buğdayından ürettiği bulguru satışa sundu.
Eti’nin attığı siyez kullanılmış ürün adımını önümüzdeki günlerde Torku ve Ülker’in de takip etmesi bekleniyor.
Danacı: “Siyez, ilçemizin bir markası haline gelmiştir”
Siyezin Eti grubunun gözde ürünü Burçak bisküvisinde kullanılmaya başlanması ve İhsangazi adının ambalajda vurgulanmasıyla ilgili açıklamalarda bulunan İhsangazi Belediye Başkanı Zühtü Danacı, şunları söyledi:
“İhsangazi ilçemizin ürünü olan siyez, Eti markasıyla ülkemizin en ücra köşesine kadar ulaşacak. Eti’nin Burçak bisküvisinde siyezin İhsangazi ilçesinde yetiştirildiğini belirtmesi ise memleketimizin tanıtımı noktasında bizlere büyük fayda sağlayacak. Eti’nin başlattığı bu büyük adım ilerleyen dönemlerde diğer büyük firmaları da harekete geçirecek. Siyez üretimi noktasında en önemli aşama olan markalaşmayı artık başardığımızı düşünüyorum. Siyez Kastamonu İhsangazi ilçemizin bir markası haline gelmiştir.”
İnsanların sağlıklı yaşamak adına fabrika ayarlarına döndüğünü de söyleyen Başkan Zühtü Danacı, “İnsanlarımızın ekonomik durumları arttığı zaman sağlıklarına da daha dikkat ediyorlar. Yeme içme noktasında artık fabrika ayarlarına dönüyoruz. İhsangazi ilçemiz de ekim kültürünü çok iyi muhafaza etmiş yerleşim bölgelerimizden birisi. Artık tıp dünyası da insanlarımızı doğal tüketime sevk ediyor. Bu arada siyezin şeker hastalarına bile fayda sağladığı belirtiliyor” şeklinde konuştu.