Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan Aralık ayında TBMM’deki bütçe görüşmeleri esnasında yaptığı konuşmada Erzincan için “şehir içi raylı sistem” projesinin gündemde olduğunu söyledi, bizim milletvekillerinden “çıt” çıkmadı…
Kastamonu’nun Erzincan’dan ne eksiği var?
Bakanlık web sayfasından aktarayım…
“Bakan Turhan, altyapı çalışmaları ve işletmecilik anlayışını geliştirerek demiryollarıyla taşınan yükü 16 milyon tondan 32 milyon tona yükselttiklerini, öte yandan Bakanlık olarak şehir içi raylı sistem taşımacılığına desteklerinin sürdüğünü ve bu kapsamda başta İstanbul olmak üzere İzmir, Ankara, Konya, Kocaeli, Kayseri, Gaziantep, Bursa, Erzurum ve Erzincan’da raylı sistem projelerinin bulunduğunu belirtti.”
“İstanbul, İzmir, Ankara, Konya, Kocaeli, Kayseri, Gaziantep, Bursa, Erzurum” illerini geçtim hadi…
Erzincan’a var da Kastamonu’ya niye yok?
2018 yılı nüfus verisine göre Erzincan Merkez nüfusu 157 bin, Kastamonu Merkez nüfusu ise 149 bin…
“8 bin” eksik nüfus mu kabahatimiz?
Vilayet nüfusuna baktığımızda…
Erzincan’a fark bindirmiş haldeyiz zaten.
(Daha ilgincini söyleyeyim…
Erzincan “şehir için raylı sistem” projesi epey evvel vakte varan bir proje,Erzincan Belediyesi “Üniversite-Dörtyol-Otogar-Havaalanı Tramvay Hattı” projesine niyet etti, besbelli altından kalkamadı ki 2017 yılında Resmi Gazete’de yayımlanan karar ile söz konusu projenin yapımını Ulaştırma Bakanlığı üstlendi, karar 28 Temmuz 2017 tarihli Resmi Gazetede yayımlandı.
Komşuda pişti, Erzurum’a da düştü…
Aynı karar ile Erzurum Büyükşehir Belediyesi’nin niyet ettiği ancak altından kalkamadığı “şehir içi raylı sistem” projesi de Ulaştırma Bakanlığı tarafından üstlenildi.)
Yeniden soralım ilimiz siyasilerine, meslek odalarına, sivil toplum örgütlerine…
Erzincan’dan Kastamonu’nun eksiği ne?
Kastamonu’ya ne şehir “içi” ne de “dışı” raylı sistem var
Bakan Turhan, TBMM Genel Kurulunda, Bakanlığın 2020 yılı bütçesi üzerinde konuştu…
“Tüm demiryollarında sadece bu yıl 200 milyona yakın yolcu taşıdık. Şu anda Ankara-İzmir ve Ankara- Sivas arasında toplam 1.889 kilometre Yüksek Hızlı Tren Hattı yapımına devam ediyoruz. Yüksek Hızlı Tren hatlarının yanı sıra yük ve yolcu taşımacılığının birlikte yapılabileceği hızlı tren hatları da inşa ediyoruz. Bursa-Bilecik, Konya-Karaman-Niğde-Mersin-Adana, Osmaniye-Gaziantep, Çerkezköy-Kapıkule ve Sivas-Zara olmak üzere 1.626 kilometre hızlı demiryolu hattında yapım çalışmalarına devam ediyoruz.”
Milletvekilleri soru sormuşlar Bakan Turhan’a…
Kastamonu milletvekilleri susmuş.
“2023’e kadar hayal dahi etmeyin” demişti zamanında Ulaştırma Bakanı…
Hayal dahi etmiyoruz.
“Çıtayı çok yükseğe koymayalım”
İlimizde son dönemin revaçta sözü “Çıtayı çok yükseğe koymayalım” olmuş, özellikle bürokratların ve siyasilerin diline pelesenk olduğu iddia ediliyor…
“İdare edelim” yeter.
“Şehir içi raylı sistem”…
“Çıtayı çok yükseğe koymak” haliyle.
Erzincan’ın “Şehir içi raylı sistem” hayali bile yeter…
Kastamonu’nun “hayal mağduru” olduğunu ispata.
MUSTAFA AFACAN