Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2021 yılı “işsizlik” oranını açıkladı, işsizlik oranının ülke çapında en düşük olduğu bölge “Kastamonu, Çankırı, Sinop” (TR82) oldu “yine”, ne yanıltıyor ne de şaşırtıyor Kastamonu…
Ne kadar “övünsek” az!
İşsizlik “yerle bir” olduktan sonra…
“Gelişen Kastamonu” namına daha kanıta ihtiyaç var mı?
Türkiye “işsizlikten” kırılıyor…
15 ve daha yukarı yaştaki kişilerde işsiz sayısı “3 milyon 919 bin” oldu 2021’de, her ne kadar bir önceki yıla nazaran işsiz sayısı azalmış olsa da “resmen”, aile fertleri ile toplandığında en az “10 milyon küsur” insan “cendere” içinde, ülke bu kadar işsizi ve bu kadar dert yükünü kaldırır mı?
Kastamonu’da ise devran ters…
“İşsizlik” yok.
Ülkemizin yüzde “29,8” ile işsizlik oranının en yüksek olduğu “Mardin, Batman, Şırnak, Siirt” (TRC3) bölgesinden, yüzde “5,8” işsizlik oranı ile aşağı yukarı “6” kat daha “refah” içinde “Kastamonu, Çankırı, Sinop” görüldüğü üzere…
Güneydoğu’dan fersah fersah “işliyiz”!
E madalyonun arka yüzü var illa ki…
“Tekaüt merkezi” halindeki “Kastamonu, Sinop, Çankırı” illerinde “iş” olsa ne yazar?
“İşçi” ve “iş” yok ki…
“İşsizlik” olsun.
Geçtiğimiz aylarda Konya OSB’de “7” parsel ihaleye çıktı, tam “440” başvuru oldu misal…
Hadi “andıran” bir tablo Kastamonu’da da olsun.
Kastamonu ekonomisi “felç”…
Canı çıktı çıkacak.
(Geçtiğimiz aylarda teşvik sisteminde yapılan değişiklik ile kimi ilçelerimize yapılacak yatırımlarda önemli avantajlar söz konusu olmuştu…
“Teşvik” tam gaz olduğu halde bile, “yatırım” namına müjdeli haber gelmedi söz konusu ilçelerimizden.
Merkez ilçenin ekonomisi ayrı dert…
Kenar ilçeler apayrı dert.)
Not: Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay’ın Dünya gazetesinde uzun bir söyleşisi yayımlandı dün…
Konya’ya “imrenmemek” elde değil.
“Plan, vizyon, strateji…” tam tekmil…
Belediyecilik mucizesi.
“Konya” ve “bisiklet” ilişkisine daha önce dikkat çekmiştim “veledrom” konusunu dile getirirken…
Olimpik bisiklet branşlarından biri olan pistli bisiklet için Türkiye’nin ilk veledromu Konya’da yapılıyor malum.
Şehir içi bisiklet yolu alanında da dünya ölçeğinde bir konuma ulaştı Konya, New York’tan sonra dünyanın en uzun bisiklet yoluna sahip şehir, “550 kilometre” toplamda…
“Kastamonu-İstanbul” arası mesafe.
Bisiklet için o kadar alt yapı düşünülmüş ki Konya’da…
Şehir içi toplu ulaşım otobüslerinde “bisiklet aparatları”, “bisiklet tramvayı”, bisikletler için “katlı park”, “yok yok”.
Bisikletin şehir içi ulaşımda yer edinmesi için illa “Konya ovası” olmak gerekmiyor…
İstedikten sonra “dağ, tepe, bayır” güzergahlarda bile bisiklet yolu olur.
MUSTAFA AFACAN