Uluslararası iş dünyası tarafından Strateji Yönetiminin Oscar’ı kabul edilen ve moda ve hazır giyim sektöründe Türkiye’de ilk defa Defacto’ya verilen “Hall of Fame” ödülünü, şirketin CFO’su (Finans ve Stratejiden Sorumlu Başkan Yardımcısı) Abanalı hemşerimiz Önder Şenol,Harvardlı profesörlerin elinden aldı.
Hazır giyim ve moda sektörünün önemli markalarından DeFacto, Harvardlı profesörler tarafından stratejilerini en başarılı şekilde uygulayan şirketlere verilen ’Hall Of Fame’ ödülüne layık bulundu.
DeFacto, PalladiumExecutingStrategy tarafından verilen dünyanın en prestijli strateji ve performans yönetimi ödüllerinden ’Hall of Fame’i alan Türkiye’nin ilk hazır giyim ve moda markası oldu. Son 10 yılda önemli büyüme rakamlarına ulaşan DeFacto, stratejisini başarılı bir şekilde hayata geçirmesi nedeniyle ödüle layık görüldü.
Uluslararası iş dünyası tarafından Strateji Yönetiminin Oscar’ı kabul edilen “Hall of Fame” ödülü, dünyanın en önemli 50 düşünürü arasında yer alan, Dr. Robert Kaplan ve Dr. David Norton tarafından geliştirilen ’Strateji Odaklı Organizasyon Modeli’ni başarıyla hayata geçirebilen şirketlere veriliyor.
PalladiumGroup tarafından törene katılarak ödülü Harvard Üniversitesi profesörlerinin elinden alan DefactoCFO’su (Finans ve Stratejiden Sorumlu Başkan Yardımcısı) Abanalı Önder Şenol, ödülle ilgili, şunları söyledi:
“DeFacto olarak zoru başardığımız ve dünyanın önde gelen strateji otoriteleri tarafından verilen bu ödülü hazır giyim ve moda sektöründe ilk kez ülkemize getirdiğimiz için gururluyuz. Şu anda sektördeki lider markalardan biriyiz. Elde ettiğimiz bu başarıyı sürdürülebilir kılmak bizim için çok önemli. Yeni dönemde de hep daha ileriyi gösteren hedeflerimize aynı mükemmellikle ulaşmaya ve fark yaratmaya devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.
Şenol, iş dünyasında başarı için stratejik değişim yönetiminin zorunluluğuna işaret ederek, “Özellikle hazır giyim ve moda sektörü için bu kural olmazsa olmazdır. Değişimin yönetimi konusunda, dünyada örnek gösterilen bir başarıya ulaşan DeFacto, 10 yıl önce Türkiye’de tek bir mağaza ile başladığı yolculukta, dünyanın en önemli otoriteleri tarafından ödüllendirilen bir noktaya ulaştı. Büyüme sürecimiz devam ediyor ve yeni başarı hikâyeleri yazacağımız bir döneme giriyoruz. Hedefimiz, uluslararası düzeyde büyümeyi sürdürerek gerçek anlamda global bir marka olmak. Bu doğrultuda stratejilerimizi, kritik süreçlerimizi, yetkinliklerimizi belirledik, dünyaca ünlü yatırımcı Templeton ile stratejik ortaklık için imzalarımızı attık ve hedeflerimize sağlam adımlar ile ilerliyoruz” dedi.
DeFacto’nun gelecek 5 yılını sürdürülebilir büyüme dönemi olarak niteleyen Önder Şenol, müşteri eğilimleriyle hazır giyim ve moda sektörünün hızla değiştiğine, Türkiye’yi cazip bir pazar olarak gören uluslararası markalardan kaynaklanan yoğun bir rekabetin yaşandığına işaret etti. Şenol, şirketin 2024 hedeflerini ise 7 kıtada toplam 1.200 mağazalık bir zincir haline gelmek ve hâlihazırda 1 milyar 180 milyon TL olan gelirleri 9 katına çıkarmak olarak sıraladı.