İl Özel İdare Genel Sekreteri Tahir Zafer Karahasan, dün İGM’de yaptığı konuşmada Kastamonu’daki yol çalışmalarının civar illerle kıyaslanmaması gerektiğini söyledi. Karahasan, Kastamonu’nun Karabük, Çankırı ve Bartın’ın toplam yol ağından 2 bin kilometre daha fazla yol ağı olduğunu da söyledi.
Türkiye’nin 2023 vizyonuna giderken Kastamonu’nun da bu vizyonda ön planda olmasını istediklerini söyleyen Zafer Karahasan, şöyle konuştu:
“Yıllardır hak ettiği yeri bulamayan bu büyük ilin, bu büyük coğrafyanın 2023 yılında birçok eksiğini halletmiş bir il olmasını istiyoruz. Bunun için de sizlerle birlikte önemli adımlar atmaya devam ediyoruz. Tabi hükümetimizin son 14 yılda ülkemizde yaptığı büyük yatırımlar var. Osmanlı Köprüsü, Avrasya Tüneli, Ilgaz Tüneli bu yatırımlardan bazıları. Ilgaz Tüneli gibi büyük bir yatırım bizim cografyamızda yapılmış önemli bir projedir. Kastamonu son 6 ila 7 yılda çok önemli yatırımlar aldı. En önemlisi havalimanı ve tüneldir. Arkasından liman projesi geliyor. Şimdi ise bu vizyonda yürümemiz için geriye kalan en önemli konu yoldur. Yol hepimizin başlıca problemidir. Çok eleştiriliyoruz, zorlanıyoruz. İlimizde 9 bin 357 kilometre yol ağımız var. Biz bu yol ağıyla Türkiye de 3’üncü sırada yer alıyoruz. Bazı arkadaşlar bizi civarımızdaki illerle mukayese ediyorlar. Biz bu konuda civar illerle mukayese edilebilecek bir il değiliz. Bu mukayeseyi reel görmüyorum. Siz de yapmayın, yaptırmayın. Karabük, Çankırı’nın ve Bartın’ın toplam yol ağından 2 bin kilometre daha fazla yol ağımız var. Ayrıca yüksek rakımdayız ve orman üretimine bağlı orman envali taşıma oranını üst seviyede olduğu bir iliz. Bizim coğrafyamızda yol yapmak kadar, yolun bakımını yapmak ve ayakta tutmakta çok zor. Bunlar bu coğrafyanın gerçekleridir. Sathi kaplamanın ömrü 3 yıldır. Bartın’da bu çalışma 3 yıl götürür ama Kastamonu’da 1 senede, 2 senede bozuluyor. İşte bu nedenle sıcak asfalt çalışması, BSK denilen konsept değişikliği önemlidir.”
ERHAN VEREN