Lise öğrencileri TÜBİTAK’ın 53’üncü “araştırma projeleri” yarışmasında ödüllerini Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın elinden Beştepe’de düzenlenen törende aldılar, ülkemizin dört bir köşesindeki lise ve bilim sanat merkezlerinden 108 proje, geleceğe ilişkin gurur ve umut duymamak olası değil…
Keşke aralarında “Kastamonu” da olaydı.
“Olaydı olaydı”…
İlimize ilişkin bitip tükenmez nakarat.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, üst düzey devlet protokolünün de hazır bulunduğu törende yaptığı konuşmada “Ödüllerini takdim edeceğimiz gençlerimizin araştırma projeleri külliyenin sergi salonunda sergilendi. Sergiye de coşkulu bir katılım olduğunu biliyorum. Şimdi burada Kongre ve Kültür Merkezi’mizde ödüllerini vereceğimiz gençlerimizin her birini ve öğretmenlerini özellikle tebrik ediyorum” dedi…
Geleydi geleydi Kastamonu’ya da bir ödül geleydi.
“12 ana alanda ve 43 tematik konuda 3 bin 453 farklı okuldan 37 bin 283 öğrenci 25 bin 95 proje” yarıştı…
Sıyrılaydı sıyrılaydı aradan Kastamonu da sıyrılaydı.
“Adana, Ankara, Bursa, Erzurum, İstanbul Asya, İstanbul Avrupa, İzmir, Kayseri, Konya, Malatya, Samsun ve Van” bölge merkezlerindeki elemelerle kademe kademe Beştepe’nin yolu bulundu…
Yapaydık yapaydık Kastamonu’dan Beştepe’ye yol yapaydık.
“Milli Teknoloji Hamlesi”…
Vereydik vereydik omuz vereydik.
Seneye yarışmanın yenisi…
Emeği ve umudu diri tutalım.
Not: Yarışmada derece alan okul ve kurumların önemli oranı büyükşehirlerden, eğitim sistemimizin örgütlenme geleneğine bakıldığında şaşılacak bir durum yok beklenen sonuç…
Büyükşehirler harici iller arasında “Of, Zara, Rize, Erzincan, Batman, Bilecik, Zonguldak, Bingöl, Çorum, Burdur, Niğde, Giresun, Şırnak” da var.
“Batman” misal…
3 proje ile ayrı ayrı ödül aldı.
Komşumuz “Çorum”…
Diğer komşumuz “Zonguldak”.
Derece alamamamızın sebebi ne öğrencilerde ne de öğretmenlerde…
Kastamonu’nun genel “eğitim iklimi” arızalı.
Bilimsel projeleri önceleyen, irade gösteren, vazgeçilmezi gören bir “hedef” var mı?…
“Plan, program, strateji” yahut.
“Özendirme” veya…
“Örnek” gösterme.
Tamamen okuldan okula geçiş sınavlarına odaklanmış bir “vizyon”…
Eyyamcı “misyon”.
Okul geçiş sınavlarına verilen emeğin de karşılığı yok ne fayda…
İl sınav derecelerimiz ne halde?
Halının altına süpürelim aman…
Kimseler ne duysun ne görsün ne de ses versin.
Böyle gelmiş…
Böyle gitsin.
MUSTAFA AFACAN