Reklamın iyisi kötüsü olmaz derler, ancak uzun zamandır turizm için tanıtım adına bu kadar güzel bir program izlememiştim, demek ki reklamın iyisi de kötüsü de oluyormuş.
AB Projesi ile 20 farklı şehirde lezzetli yemekler yapan İtalyan Danilo Zanna ile Hollandalı Wilco Van Herpen’in Ağustos 2016’da şehrimize gelerek çekimini gerçekleştirdiği “Avrupa’dan Anadolu’ya farklı lezzetler” programı 2 Nisan Pazar günü NTV’de yayınlandı.
Pastırmamızdan sarımsağımıza tamamen yöresel ürünlerimizden oluşan farklı bir yemek çeşidi yapmaları bir yana şehir içinde nostaljik bir araba ile yaptıkları tur adeta görsel bir ziyafet sundu hepimize.
Tabaktan mideye, mideden kalbe giden yol elbette ki lezzetli bir yemekten geçiyor.
Ancak, Küre dağları, Şelale, Kanyon tanıtımı adeta ruhumuza işledi.
Kastamonu ilçeleri ile beraber gerçekten görülmesi gezilmesi gereken bir yer olduğunu bir kez daha kanıtladı.
Tüm emeği geçenlere şahsım adına teşekkür ediyorum.
Günü birlik turlar ile asla bu güzellikleri görmek mümkün değil.
Yöresel ürünlerini, kültürünü, doğal güzelliklerini, tarihi değerlerini görebilmek gezebilmek için en az üç gününüzü burada dolu dolu 24 saatinizi ayırarak gözlemlemeniz gerekir.
Doğal kültürel ve tarihi güzellikler açısından büyük bir potansiyele sahip Kastamonu, ekonomik anlamda bu turizm potansiyelinden yararlanamıyor, öncelikle bunun nedenlerini araştırmamız lazım.
Bu potansiyelden yararlanabilmek ise talebin artırılması ile mümkündür.
Talebin artırılması ise etkileyici tanıtımdan geçiyor.
Tanıtım için ise defalarca dile getirdiğimiz bir zamanlar komşumuz Safranbolu’nun yaptığı gibi tanıtım cd’lerinin değişik dillerde hazırlanıp bunların uçaklarda, şehirlerarası taşımacılık yapan otobüs firmalarında gösterilmesini sağlamaktır.
Ayrıca bu cd. lerin turizm şirketlerine, doğa dağcılık kulüplerine, karavan turizmi yapan yerlere, fotoğraf derneklerine ve hatta Türkiye’deki üniversitelerin gezi gruplarına ulaştırılması ve onlarla birebir irtibata geçilmesi gerekiyor.
Ayrıca şehrimizdeki turizm çeşitliliği nedeniyle herkes bizim hedef kitlemizdir.
Şu turizm bu turizm çeşidi diye bir çeşitliliği ön plana çıkarmak sadece birine yönlenmek çok büyük hata olacaktır.
Türkiye’mizin her bir karesinde görülmesi gereken yerler var, bizler kendi yaşadığımız yöre olarak ön plana çıkamazsak attığımız adımlarla her daim ön planda göz önünde olamazsak önden gidenlere sadece el sallamak zorunda kalırız.
Tanıtım araçlarından en önde olanı görsel medya, doğru ve yerinde kullanarak seyahat edenlerin tercihlerini kendi şehrimize yöneltmek gerekiyor.
Tanıtım organizasyonlarındaki dağınıklık bir araya gelememekten kaynaklanan koordinasyonsuzluk giderilmeli ve hep birlikte hareket edilmelidir.
Sadece turizm potansiyelimizi görelim ve gözler önüne serelim. İçinde yaşadığımız bizler bu farkındalığı anlayamazsak başkalarına anlatmamız mümkün değildir.
Her yazımda dile getirmeye çalıştığım Kastamonu İlçeleri ile bütün olarak bir turizm potansiyeline sahiptir.
Ayrı ve farklı düşünülemez.