- Sel felaketinin ardından kurulan ‘Sosyal Market’ten 14 binden fazla aileye yardım ulaştırıldı. Afetzedeler Sosyal Market’e giderek kendi ihtiyaçlarına göre de yardım talebinde bulunabiliyorlar.
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı aracılığıyla gıda, hijyen ve giyim başta olmak üzere her türlü yardımda bulunuluyor. Yardımlar, afetzedelerin ikamet ettiği adreslere kadar bırakılıyor. Ayrıca yardım talebinde bulunan afetzedeler Sosyal Market’e gelerek ihtiyaçları doğrultusunda talepte bulunabiliyor.
Öte yandan Sosyal Market bünyesinde faaliyet gösteren ve bir mağaza gibi dizayn edilen sosyal market tırına yerleştirilen giysiler ile gıda ve hijyen malzemeleri, köylere kadar giderek buradaki görevliler ve gönüllüler tarafından vatandaşlara ulaştırılıyor.
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Sosyal Yardımlar Genel Müdürü Bülent Tekbıyıkoğlu, “Türkiye’nin afetlere müdahale için büyük bir planı var. Buna Türkiye Afet Müdahale Planı (TAMP)’dır. Bölgesel afetlerde 26 hizmet gurubu bulunuyor ama ulusal afetlerde bu hizmet gurubu sayısı 28’e çıkıyor. Bu ilave hizmet guruplarından iki tanesi ayni yardımlar ile depo yönetimidir. Sistem şöyle işliyor; gerek yardım yapacak olan vatandaşlarımız, odalar, borsalar, valilikler, sivil toplum kuruluşları, bölgelerinde topladıkları ve satın aldıkları ayni yardımları illerdeki AFAD Müdürlüklerine teslim ediyor ve bunlar büyük bir depoda afet bölgesinin olduğu yakın bir ana depoya geliyor. Ana depodan da tali depolara aktarılarak bölge halkına, afetten etkilenen insanlara bu depolardan ayni yardımlar ulaştırılıyor. Diğer afetlerden farklı olarak sel felaketi birçok şehrimizi, köyümüzü, ilçemizi etkiledi. Bartın, Kastamonu ve Sinop’u aynı anda etkiledi. Birçok ilçeyi, yüzlerce köyümüzü etkiledi. Tabii ki bu yüzden buralara yardımların ulaştırılmasının bir zorluğu oluştu. Bu yüzden bizlerde bölgede 5 tane depo kurduk. Ana depolara intikal eden Türkiye’nin dört bir tarafından gelen AFAD’ın internet sitesinden yayınlanan ihtiyaç listeleri bu ana depolara geldi. Ana depolardan da tali depolara, tali depolardan da afet bölgesine intikal ettirdik. Bizim bu ihtiyaçları vatandaşlara ulaştırmak için çeşitli enstrümanlarımız bulunuyor. Bunlardan bir tanesi de şu anda burada görülmüş olan hali hazırdaki Sosyal Market oluyor. Yaklaşık 200 metrekare büyüklüğünde afetin ilk gününden beri hizmet etmekte. Bunlarla beraber yardım tırlarımız var. Yardım tırlarımızda bölgede aktif olarak görev alıyor, çadırlara ulaşamayan vatandaşlarımıza hizmet vermek üzere gerek hijyen maddesi, gerek giyim malzemesi, gerekse tüp, ısıtıcı, battaniye gibi çeşitli malzemeleri bölge halkına tevdi ettik” dedi.
14 binin üzerinde vatandaşa yardım ulaştırdıklarını anlatan Tekbıyıkoğlu, “Toplam operasyonel büyüklük olarak Kastamonu, Sinop ve Bartın’da, buralara bağlı onlarca ilçede ve köylerimizde 14 binin üzerindeki vatandaşımıza hem bu Sosyal Marketlerle hem de giyim tırlarımızla giyindirdik. Vatandaşlarımızın acil ihtiyaçlarını ve hijyen ihtiyaçlarını kısa sürede karşıladık. Vatandaşlarımızın yardımlaşma duygusu hakikaten had safhada. Afetin yaşandığı bölgeye Türkiye’nin her bölgesinden her valiliklerden, her duyarlı sivil toplum kuruluşlarından malzemeler geldi. Türk halkının bu yardımseverliğinden dolayı teşekkürlerimizi sunuyoruz. Özellikle yardım bölgelerine ikinci el malzemelerin gönderilmemesini hassaten rica ediyoruz. Hayat artık burada yavaş yavaş normalleşme aşamasına geldi. Vatandaşlarımızın bir mağduriyetleri, temel ihtiyaç maddeleri noktasında ortadan kalkmıştır. Konuya ilgili davranan bütün vatandaşlarımıza, bütün sivil toplum kuruluşlarımıza teşekkür ediyoruz” diye konuştu.(İHA)