Bölgemizdeki illeri bir araya getiren KUZKA, BAKAB, OKAB gibi bi dünya kurumsal yapı olmasına rağmen, bu birlikteliğin Meclis çatısı altına yansıdığına daha hiç şahit olmadım ben…
Bölge milletvekilleri bir araya gelip Batı Karadeniz Bölgesi’nin kalkınması için bütüncül bir çaba içine ne diye girmezler meçhul.
Milletvekillerinin “entegre” çabalarının gereğine ve sonucuna dair bir örnekle derdimiz anlatayım…
Geçtiğimiz Ocak ayında iktidar partisinin Tekirdağ, Edirne ve Kırklareli milletvekilleri bir araya gelerek soluğu Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın yanında aldılar. Bölge milletvekillerinin derdi, Trakya’nın ulaştırma, habercilik ve denizcilik ile ilgili yatırım projelerini bizzat Bakan’la görüşmekti. Yapılan görüşme sonrasında bir açıklama yapan milletvekilleri, Yüksek Hızlı Tren Projesi ihalesinin 2016 yılında yapılacağını ve en kısa sürede de inşaatına başlanacağı müjdesini verdiler. Halkalı-Marmaray hattıyla da entegre olacak ve 18 ayda tamamlanması planlanan 229 kilometrelik hattın 75 kilometresi İstanbul, 40 kilometresi Tekirdağ, 60 kilometresi Kırklareli, 54 kilometresi Edirne il sınırları içerisinden geçecek.
Milletvekillerinin verdikleri YHT müjdesi illaki o toplantının tek başına meyvesi olmasa da, belli ki bölge illeri arasında siyaset düzeyinde bir birlik ve beraberlik kültürü ezelden beri mevcut…
Birbirlerine tutunmadan kalkınmanın gelmeyeceğinin farkına varmış durumdalar.
Kastamonu, Sinop, Çankırı ve Karabük, Zonguldak, Bartın illerinin mülki ve yerel yönetim temsilcileri üyesi oldukları bölgesel kuruluşlar nedeniyle bir araya geliyor ve güç birliği yaparlarken…
Siyasilerde ise “tık” yok.
BAKAP’tan tutun da bölgemizdeki demiryolu, liman, turizm ve daha nice kalkınma projelerinin, bölge vilayetleri bir araya gelmedikten sonra gerçekleşme olasılıkları çok düşük oysa…
Bölgemizin kalkınma planlarını bir de bölge milletvekillerinin ağzından dinlesek fena mı olur?
Not 1: “Bölgesel güç” oluşturmaktan söz ederken hazır, bir örnek daha vereyim…
Zafer Uluslararası Havalimanı Kütahya, Afyonkarahisar ve Uşak illerinin ortak kullanımına yönelik olarak 2012 yılında hizmete girdi. Kastamonu Havalimanı da en azından kapı komşumuz Karabük’ün de istifadesine sunularak 2013’de açıldı.
Kültür ve Turizm Bakanlığı geçtiğimiz yıl dünyanın 13 ülkesinden İzmir, Alanya-Gazipaşa, Antalya, Milas-Bodrum, Muğla-Dalaman havalimanlarına uçakla turist getiren turizm acentalarına 6 bin dolar yakıt desteği veriyordu…
Resmi Gazete’de yeni yayımlanan karar ile dünyanın her ülkesinden getirilecek turistler kapsam altına alınırken, söz konusu 5 havalimanına Zafer Havalimanı da eklendi. Bakan Ünal açıkladı, “Tarifesiz inecek her uçak için turist getiren seyahat acentasına 6 bin dolar yakıt desteği sağlayacağız” sözleriyle.
Zafer Uluslararası Havalimanı’nın aylık dış hat yolcu istatistiklerine baktım; geçtiğimiz yıl Ocak ayında 2 bin 285 yolcu, bu yılın Ocak ayında 2 bin 280 yolcu…
Bakalım devlet desteğinden sonra rakamlar uçuşa geçecek mi?
Not 2: Kastamonu Kalkınma Vakfı’nın 1991 yılında yazılan tüzüğünün geleceğe uyarlanması ile ilgili olarak Vali Şehmus Günaydın davette bulundu…
Hatta tüzük tadilatı ile ilgili önerilerin “mümkün olduğundan da önce” getirilmesini istedi.
Bizzat Vakıf Başkanı tarafından yapılan bu davet kamuoyumuz tarafından bakalım ne ölçüde cevap bulacak…
Hodri meydan.