Bir hafta sürecek seminerlerde ilk dersi veren İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Selçuk Aslan, “Devletin kapısı ve memuru, asık suratlı korkulacak bir kişi ve kapı değildir. Bu kuruma gelen bir vatandaşın yerine koyun kendinizi, empati yapalım ailemizden birinin geldiğini düşünün. Kimseyi kırmadan, küstürmeden, kanun mevzuat ve yönetmelik çerçevesinde vatandaşa hizmet edeceğiz, hiçbir şey yapamasak bile gülümsememizi, pozitif tavrımızı bırakmayacağız. Devletin güler yüzünü vatandaşımıza mutlaka göstermemiz gerekiyor” dedi.
Kastamonu İl Özel İdaresi’nde 2022 yılı Hizmet İçi Eğitimleri başladı.
Bu kapsamda memur personele Afet Farkındalık Eğitimi, Sosyal Medya Etiği ve Kamu Etik Kuralları Eğitimi, Kişisel Verilerin Korunması Eğitimi, Geri Dönüşüm, Sıfır Atık ve Atık Yönetimi Eğitimi, İlk Yardım ve Bağımlılıkla Mücadele Farkındalık Eğitimi, Başvuruların Cevaplanması ve Hizmet Standartları Eğitimi;
Birim müdürleri ve ilçe müdürlerine yönelik ise; Afet Farkındalık Eğitimi, Sosyal Medya Etiği ve Kamu Etik Kuralları Eğitimi, Kişisel Verilerin Korunması Eğitimi, Geri Dönüşüm Sıfır Atık ve Atık Yönetimi Eğitimi, İlk Yardım ve Bağımlılıkla Mücadele Farkındalık Eğitimi, 4483 Sayılı Kanun Eğitimi, 657 Devlet Memurları Kanunu Disiplin Hükümleri ve Disiplin Mevzuatı Eğitimi, İmar Mevzuatı Eğitimi verilecek.
Bir hafta sürecek seminerin ilk dersinde konuşan Genel Sekreter Selçuk Aslan, “İlk olarak, Afet Farkındalık eğitimi konusunda Bozkurt’ta yaşadıklarımız hem bize hem tüm kamu kurumları için çok büyük bir tecrübe olmuştur. Bu yaşadıklarımızı bir ders olarak kabul edip bir daha yaşanmaması ve yaşanması halinde neler yapılması gerektiğini uygulamalı olarak öğretmiştir. İkinci ders konumuz olarak ‘Sosyal Medya Etiği ve Kamu Etik Kuralları Eğitimi’ günümüzde çok yaygın olarak kullanılan hayatımızın bir parçası haline gelen sosyal medya kanallarını kullanırken bizlerin birer devlet memuru olduğumuzu, devletin bilgilerinin bize emanet edildiğini unutmamamız gerekiyor”dedi.
Genel Sekreter Aslan konuşmasını mülki amirliğini yaptığı bölgelerde edindiği tecrübeleri paylaşarak sürdürürken önemli bir konunun altını çizdi ve şunları söyledi:
“Devletin kapısı ve memuru, asık suratlı korkulacak bir kişi ve kapı değildir. Bu kuruma gelen bir vatandaşın yerine koyun kendinizi, empati yapalım ailemizden birinin geldiğini düşünün.Kimseyi kırmadan, küstürmeden, kanun mevzuat ve yönetmelik çerçevesinde vatandaşa hizmet edeceğiz, hiçbir şey yapamasak bile gülümsememizi, pozitif tavrımızı bırakmayacağız.Devletin güler yüzünü vatandaşımıza mutlaka göstermemiz gerekiyor.”
Genel Sekreter Selçuk Aslan’ın açılış konuşmasından sonra AFAD teknik elemanları tarafından “Farkındalık Eğitimine” geçildi.