Karayolları 15. Bölge Müdürü Yüksel Oğuzhan, İl Koordinasyon Kurulu’nun önceki günkü toplantısında kurumlarının ilimizde yapmış olduğu planlı çalışmalar ve sel afetinin yaşandığı kesimlerde yürütülen faaliyetler hakkında bir sunum gerçekleştirdi.
Yüksel Oğuzhan, sel afeti sonrasında ihalesi yapılan ve çalışmalara başlanan projelerle ilgili şu bilgileri paylaştı:
“Sel felaketi sonrasında ihalesini yaptığımız işlerimiz var. Devrekani-Çatalzeytin yolunda, Çatalzeytin ayrımı Bozkurt yolunda ve Çatalzeytin köprüsü yapım işini ihale yaptık. Çatalzeytin köprüsünün yapımına başladık. 90 metre uzunluğunda bir köprü. Çatalzeytin-Bozkurt ayrımından Devrekani’ye doğru olan 23 kilometrelik kısımda ve Çatalzeytin ayrımdan Bozkurt’a olan kısımda çalışmalara başlıyoruz. Şantiye kurulumu başladı.
Ağlı-Şenpazar yolunda hasar gören yerleri emaneten trafiğe açmıştık, ancak kalıcı olarak çalışmalar yapmalıyız. Bu proje kapsamında 175 metre uzunluğunda 5 adet köprü yapımı bulunuyor. İş teslimini yaptık ve çalışmalara başladık.
Azdavay köprüsü, Kanlıçay köprüsü, Pınarbaşı-Ulus yolunda da sel hasarları yapım işi ve Pınarbaşı Çevre Yolu yapım işinin de ihalesi gerçekleşti. En acilen yapılması gereken Azdavay köprüsünde yapım çalışmalarına başladık. Yıl içerisinde bitirip trafiğe açmayı hedefliyoruz.
Küre ilçemizde giriş ve çıkış yollarında sel hasarları nedeniyle yapılması gereken işlerin ihalesi 20 Ekim’de (dün) gerçekleşecek. Özellikle Küre’nin çıkışında itfaiyenin önünde büyük bir heyelanlı kesim oluştu. Bunların çözümüne yönelik proje çalışmalarımız tamamlandı ve çalışmalara başlıyoruz.”
KASTAMONU-İNEBOLU YOLU
İlimizin en büyük karayolu projelerinden olan Kastamonu-İnebolu yolunun son durumu hakkında da bilgi veren Yüksel Oğuzhan, “Kastamonu-İnebolu yolu projesi ile 57 kilometre olan Ağlı ayrımı İnebolu arası 41 kilometreye, 87 kilometre olan Kastamonu İnebolu arası ise 71 kilometreye düşecektir. Mevcut güzergahta 16 kilometrelik kısalma, yol standartlarının da artmasıyla seyahat süresinde 34 dakikalık bir tasarruf sağlanacaktır. Proje güzergahının büyük bir kısmı mevcut yol dışından geçmektedir. T-1 Tüneli 820 metre, T-2 Tünelinde 1746 metre kazı destek çalışmaları tamamlandı. Yine bu güzergahta yer alan İnebolu Terminal Kavşak Köprüsü ve İnebolu girişinin BSK yapılmasını işinin de ihalesi yapıldı ve çalışmalara başlandı. Kavşak köprünün bu yıl tamamlanması hedefleniyor” diye konuştu.
KIRIK BARAJI YOLU
Kastamonu’nun ikinci büyük projesinin ise Kırık Baraj yolu olduğunu ifade eden Bölge Müdürü Yüksel Oğuzhan, “Kastamonu’da yürüttüğümüz ikinci büyük proje Kastamonu-Çankırı yolu Kırık Baraj varyantıdır. Kırık tünelinde 1501 metre kazı destek ve 85 metre kaplama betonu çalışması tamamlandı. Bölgede heyelan ıslah çalışmalarımıza da devam ediyoruz” dedi.
DADAY YOLU
Bölge Müdürü Oğuzhan, bir dönem siyasette tartışmalara da konu olan Kastamonu-Daday karayoluyla ilgili ise, “Kastamonu Daday yolunu bu yıl ihale etmiştik. Sözleşme imzalandı. Ancak çalışmalara henüz başlanmadı. Başlanması için yüklenici firmaya uyarıcı yazılarımızı yazdık” diye konuştu.
TOSYA YOLU
Kastamonu Tosya yolunun da yatırım programına teklif edildiğini söyleyen Oğuzpan, “Toplam proje uzunluğu 52 kilometreden oluşuyor. Yatırım programına teklif edildi. Kılavuz plan onaylandı. Güzergahın halihazır harita alımına başlandı” dedi.