Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), geçtiğimiz pazartesi gecesi kabine toplantısının ardından saat 21.18’de basın açıklaması yaptı, salı gününden itibaren tüm ilkokullarda ve okul bünyesindeki ana sınıflarında, önümüzdeki pazartesiden itibaren de tüm ortaokul ve liselerde haftada 2 gün yüz yüze eğitime geçileceğini açıkladı…
“İsteye bağlı” olarak isteyen öğrenci yüz yüze eğitime katılacak, istemeyen öğrenci katılmayacak.
(Geçtiğimiz pazartesi günü yayımlanan yazımda “isteğe bağlı” eğitimi eleştirmiştim…
“Milli Eğitim Bakanlığı 2 Temmuz sonrasında başlayacak olan telafi derslerine isteyen öğretmen ve öğrencilerin katılacaklarını duyurdu, keza aynı bakanlık 2’nci dönem sınavlara da isteyen öğrencilerin gireceğini ilan etmişti, pandemi döneminde “yüz yüze” eğitime de isteyen öğrenciler katılmıştı…‘İsteğe bağlı’ eğitim modeline döndük anlaşılan.”
Bakanlığın aynı günün akşamı aldığı karar ile yukarıdaki paragrafa yeni bir paragraf daha eklenmiş oldu böylece…
Modelin tam anlamıyla “isteğe bağlı” olduğunun altı böylece bir kez daha çizilmiş oldu.)
Dünyada envai ülke var…
Kaçının “eğitim” sisteminde bizimki gibi “isteğe bağlı” model uygulanır bilmiyorum.
(Haziran ayı gelmiş…
Hangi öğrenci “yüz yüze” eğitim için okula gitmek ister, “müfredat” zaten bitmiş, un elenmiş, elek duvara asılmış.
Hangi veli çocuğunu okula gönderir?
Bakanlık hijyen namına “güvence” vermekten bu kadar uzakken.
“Hijyen” demişken…
Okulların mekansal temizliği “pazartesi” gününden önce yapılıp, salı sabahı okul saatine yetiştirildi mi?)
“İsteğe bağlı” eğitim sistemi ile mi “2023, 2053, 2071” hedefleri tutturulacak?…
Hedeflere “isteğe bağlı” olarak ulaşılıp ulaşılmadığını hiç hesaba katmıyoruz.
Not: Bursa’dan bir haber…
“Sultan 2.Abdülhamid Han tarafından 1891 yılında dönemin ziraatçilerini yetiştirmek ve zirai alanda çalışmalar yapmak üzere kurulan 130 yıllık tarihi okul Bursa Hamidiye Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, 2021 yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından Tarım Alanında Ar-Ge Merkezi okulu olarak belirlendi. Tarım alanında Ar-Ge kapsamında birden fazla proje çalışmasının yapıldığı okulda, Tarım alanı öğretmen ve öğrencileri yürüttükleri Ar-Ge çalışmalarıyla geleneksel tarımı teknoloji ile harmanlayarak otonom seralarda üretime ve ürün araştırmalarına başladı. Okulda yürütülen çalışmalarla ilgili bilgi veren okul müdürü Ali Cihan ‘Tarım Alanı öğretmenlerimizle, teknolojiyle donatılmış akıllı otonom seralarda çağa uygun yenilikçi ve üretken ziraatçileri yetiştirmeyi hedefliyoruz. Projemizle tarımsal bilgi birikiminin teknolojiyle entegrasyonunu sağlayarak, kendi kendini yöneten Otonom Sera ile akıllı tarım uygulamasına katkı sunmayı hedefliyoruz. Ağustos ayı sonunda da tamamlanması planlanan otonom seramızda yapay zeka sayesinde bitkilerin gelişim verileri, bitki yetiştirme periyodu boyunca gerekli olan karbondioksit, oksijen, su, ışık, sıcaklık, besin elementleri anlık olarak ölçümlenerek veri tabanında işlenmesi sağlanacaktır. Bu doğrultuda otonom sistem yapay zekayla daha verimli ve optimize çalışmayı uygulayarak ürünün verim ve kalitesini artıracaktır’ dedi.”
MEB ülkemizin değişik illerinde “mesleki eğitim” kapsamında “43” AR-GE merkezi kurdu…
Yukarıdaki paragraf Bursa’daki örnek.
Kastamonu’da Bakanlık AR-GE merkezi kurdu mu?..
Kastamonu AR-GE merkezinde hangi alanda çalışmalar yapılıyor?
MUSTAFA AFACAN