• Güven Tur Başkanı Faruk İslamoğlu, servis sektörünün tarifi zor günlerden geçtiğini söyledi. Okul servislerinde araç yaş sınırının 15’e çıkarılması, rehber personel şartlarının yeniden düzenlenmesi, araç içinde istenilen ek yükümlülükler gibi taleplerinin yeniden gözden geçirilmesi gerektiğini söyleyen Faruk İslamoğlu, faizsiz veya düşük faizli, uzun vadeli, kullanım şartları genişletilen ve en az 50 bin liralık kredi imkanı beklediklerini, aksi takdirde telafisi mümkün olmayacak sonuçların doğacağını belirtti.
Kastamonu Güven Tur Servisçiler Kooperatifi Başkanı Faruk İslamoğlu, servisçi esnafının çok zor günlerden geçtiğini belirterek çözüm bekleyen taleplerini sıraladı.
Dünyayı etkisi altına alan salgın nedeniyle servis sektörünün de tarifi ve telafisi zor günlerden geçtiğini söyleyen Faruk İslamoğlu, “Geçmişte olduğu gibi önümüzde ki günlerde de sektörü bir takım çıkmazlara sokan yasal zorunlulukların en azından bundan sonrası için esnetilerek veya değiştirilerek servis camiasına rahatlatıcı bir nefes aldıracağını düşündüğümüz bir takım taleplerimiz var. Bu talepler içinde bulunduğumuz süreçte tüm sektörün kontak kapatmış olması sebebiyle karşılaştığımız ekonomik sıkıntıların telafisini en az iki üç yıllık bir süreçte giderilebileceğini düşündüğümüz için uygun gördüğümüz taleplerdir” dedi.
Öncelikle devletin bugüne kadar esnafa sunduğu hibe destekler için teşekkür ettiğini de belirten Faruk İslamoğlu, “Toplamda 7 ila 10 bin lira gibi bir destek en azından araç sigortaları, araç muayeneleri, vergi, aidat gibi giderleri karşıladı. Lakin Bağkur borçlarımız, zorunlu giderlerimiz, kredi borçlarımız halen daha altından kalkılamayacak kadar bizleri endişeye sevk ediyor. Yıllardır giderilemeyen bu sorunlarımız bu taleplerimiz bugünlerde çözülmeyecekse ne zaman çözülecek. İlgili bakanlıklara 15 yıldır ulaşmaya çalışıyoruz. Yazdığımız dilekçeleri uç uca eklesek Ankara’ya ulaşır. Taleplerimizin özellikle de araç yaşlarının yükseltilmemesine hiçbir anlam veremiyorum” diye konuştu.
Faruk İslamoğlu, taleplerini ise şöyle sıraladı:
“- Okul servis araçlarında arında uygulanan yaş sınırının 12’den en az 15’e çıkarılması (Gerekli teknik şartları sağlanan mevcut araçlarımızın kullanılarak hem bizlerin bu zor günleri atlatabilmesi için imkan sağlanması, hem de yaş sınırından dolayı kullanamadığımız milli bir servet kaybı olarak gördüğümüz araçların kullanıma devam etme imkanımız olacaktır.) Özellikle taşımalı eğitim ihalelerinin hazırlıklarının başladığı bu günlerde acilen araç yaşlarının en az 15’e yükseltilmesi bizler için çok önem arz etmekte. Bir yıldan fazladır çalışamayan servisçi esnafının araç değişikliği yapma ihtimali yoktur.Bu durum önümüzdeki yıl bir çok köy servisinin ihalesine katılacak kişi bulunamayacağı anlamına geliyor.
-Okul servis araçlarında görev yapan rehber personellerde uygulanan 22 yaş ve lise mezunu olma şartının eskiden olduğu gibi 18 yaş ve ilköğretim mezunu olarak değiştirilmesi.(Lise mezunu ve 22 yaş şartına uyan personel bulmak neredeyse imkansız,bulunan personellerin istedikleri ücretleri karşılama şansımız olmuyor ve yine bu değişikliğin yapılması bir nebze de olsa işsizlik problemine katkı sağlayacaktır düşüncesindeyiz.)
-Koltuk sensörü, NVR kamera ve üç noktalı emniyet kemeri uygulamasının en az üç yıl daha uzatılması (Bu sayılan teknik özelliklerin maliyeti bir servis aracının bir dönem kazancına denk gelen harcamalardır. Bu masrafları karşılayabilecek imkanı olanlar zaten tüm bu özelliklere sahip sıfır veya iki üç yaş araç almaktalar. Bunları karşılama imkanı olmayan servisçilerimizin sayısı ilimizde olduğu gibi ülkemizde de çoğunluktadır.Bu sebeple en azından 2015 ve sonrası araçlarda aranması yeterli olacak ilerleyen süreçte sistemin kendiliğinden yerine oturacağı açıktır)
– Faizsiz uzun vadeli kredi istiyoruz. Hibe değil kredi istiyoruz. Esnafı ve dolayısıyla memleketi ekonomik krizden kurtaracak yegane önlem KOSGEB’ten faizsiz veya düşük faizli, uzun vadeli, kullanım şartları genişletilen ve en az 50 bin liralık kredidir. Hali hazırda KOSGEB kredileri veriliyor lakin istenen şartları karşılayacak bir tek servisçi esnafı olduğunu zannetmiyorum. Şayet hükümet bu yönde bir karar almazsa bizim gibi işine ara verilen servis sektörü başta olmak üzere birçok kesim bu süreçten büyük zararla çıkacak ve telafisi mümkün olmayan sonuçlar ortaya çıkacaktır.
Aylık taksitli ödemelerimiz var, borçlarımız var, zaruri giderlerimiz var. Bizler devletten düzenli maaş alan kişiler değiliz. Bir aylık gecikme bile tüm dengelerimizi alt üst etmek üzere. Benzinlik borçlarımız, sosyal güvenlik primlerimiz, vergi giderlerimiz, kredi ödemelerimiz var. Bunların hiçbirini erteleme ihtimalimiz yok. Bir zincirin halkalarıyız hepimiz her sektör bir diğerine bağlı ve dolayısıyla geniş kapsamlı olağanüstü durumlar göz önünde bulundurularak esnek ve şartları kolay bir kredi hepimize bir can suyu olacaktır.”