Birbiri ardına faaliyete geçen çeşitli sektörlerdeki işletmeleri ile sanayi alanında büyüme ivmesi yakalayan Tosya, bölgenin lojistik üssü olmayı da hedefine koymuş durumda…
İş Ilgaz’a 8 kilometre mesafeden geçen Karabük-Çankırı demiryolu hattına bir bağlantı çekmeye bakıyor.
Geçtiğimiz yıl bu vakitler Tosya halkı, Tosya Ticaret ve Sanayi Odası’nın önderliğinde bu hedef doğrultusunda adım attı…
Sırasıyla Zonguldak, Karabük, Kurşunlu, Çankırı, Ankara, Kayseri, Sivas, Amasya, Samsun, Çarşamba’yı izleyen demiryolu hattını işaret eden Tosyalılar, bu güzergahın Kurşunlu’dan sonra E-80 karayoluna paralel olarak Tosya yakınından geçmesini önerdiler.
Kısaca tarif etmek gerekirse, Karabük’ten çıkan demiryolu hattı Ilgaz’a 8 kilometre mesafedeki Belören’den sonra Kurşunlu’ya dönüyor. Belören ile Tosya arasındaki mesafe ise 40 kilometre var yok…
Bir bağlantı istiyorlar bu kadar basit.
Bir araya geldi Tosyalılar…
Ulaştırma, Denizcilik ve Bakanlığı’na taleplerini bildirdiler. Yetinmediler, o tarihlerde ilimizi ziyaret eden dönemin Ulaştırma Bakanı’na dosyalarını elden de sundular. Bununla da yetinmeyip, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’ne de bir yazı yazıp, demiryolunu niçin istediklerini bir bir izah ettiler.
Peki Tosya’ya demiryolu gelince ne olacak?…
İl merkezimizden hemen her gün onlarca kamyon önce Tosya’ya iniyor, ardından da hiç duraksamadan doğruca yaklaşık 150 kilometre mesafedeki Amasya’nın Suluoava ilçesindeki tren istasyonuna tam gaz basıyorlar.
Suluova’dan yüklenen mal ver elini Ortadoğu ve Arap ülkelerine. Aynı şekilde, Tosya’daki fabrikalardan Iran ve Irak pazarı başta olmak üzere Arap coğrafyasına ihraç edilen ürünler de yine rotayı takip ediyor. Tren istasyonuna sahip olması Suluova’yı bölgenin bi nevi lojistik noktalarından biri haline getirmiş durumda…
Yakılan akaryakıt, yıpranan tekerlek, heba olan zaman hesabını bir tarafa bırakarak işçilik, depolama yönünden bakarsak bi nevi Kastamonu pişiriyor, Suluova yiyor.
Tosyalılar demiryoluna sahip olmaları durumunda ilçelerindeki ve vilayet merkezimizdeki fabrikaların yanı sıra çevre iller açısından da nakliye ve depolama alanında bir cazibe merkezi olabileceklerini dile getiriyorlar…
Demiryolu bağlantısına sahip olmanın getireceği ek yatırım imkanlarını da ayrıca hesaba dahil etmek gerekiyor doğal olarak.
Demiryolu için biçilmiş kaftan Tosya…
Demiryolu için “sanayi” şartını ileri sürenlere buyrun sürekli gelişmekte olan Tosya sanayisi, düz arazi şartı ileri sürenlere buyrun çarşaf gibi Devrez ovası.
Çorum’a hızlı tren gelmişken…
Tosya’ya olsun yük treni gelmezse ayıp olur.
- ••
Not: Önceki gün, Afganistan uyruklu 93 göçmeni taşıyan otobüsler, Tosya D-100 karayolunda yol kontrolü yapanlar emniyet güçleri tarafından durduruldu…
Van’da başlayan ve İstanbul’da bitmesi hedeflenen yolculuk, rotanın tam orta yerinde kesintiye uğradı böylece.
Jandarma karakolunda yemek ikram edildi göçmenlere…
Hamile olan bir kadın göçmen, Tosya Devlet Hastanesi’ne kaldırılarak tedavi altına alındı.
Tebligat yapıldı sonra kendilerine…
16 gün içinde ülkemizi terk etmeleri gerekiyor.
Nasıl mı?…
Bilmiyorum!