Yüreği Serkizof marka saat gibiydi…
40 yıl evvelden duyuluyor sesi “tik tak, tik tak”.
40 yıl önce bugün zaman durdu…
Serkizof marka yürek ise saniye şaşırmadan turlamayı sürdürüyor Kastamonu’yu;akrebi Olukbaşı’nda, yelkovanı Ilgaz’da.
Yaradan bilir ya,yine aynı o “öfkeli, korku bilmez, her şeye başkaldıran” gençliğiyle…
“Özel”ler değişmez çünkü.
Ve 40 yıl hatırı olan Vakıf’taki hani o mor salkımlı kahve var ya…
Yeni bir 40 yıla uzatıyor hatrını.
Yıllar geçtikçe anlıyoruz ki o Serkizof marka yürek, Kastamonu’nun saat kulesiymiş aslında…
Vakit her an değişse de; sesiyle, heybetiyle, doğruyu göstermeyi görev bilen sorumluluğuyla, hayata kattıklarıyla asla değişmeden kalan.
Ruhu şâd olsun…
Siyami Özel yaşıyor.
Yerköy’de “YHT” var,
Kastamonu’da “kara tren” yok
Kastamonu 100 yıldır demiryolu istiyor, son yıllarda talep harareti iyiden iyiye bir artıyor bir düşüyor, Çankırı yahut Karabük illerindeki demiryollarına bağlantı dahi işi kurtaracak en azından, tünelin ucunda tren gözükmüyor…
100 yıl daha aynı terane ile geçer mi?
(Nüfus yok, nüfuz yok, üretim yok…
Yüklü ekonomik yatırımın yapılması akıl kârı mı?
Demiryolu yapılırsa nüfus olur mu, nüfuz olur mu, üretim olur mu?..
Havayolu yatırımının “aman aman” bir katkısı olmadığına göre demiryolundan medet ummak mantıklı mı?)
Kastamonu’da demiryolu “kara tren” seviyesinde bile yokken, “nüfus ve ekonomi” olarak ayarımızdaki iller ve hatta ilçeler ise “yüksek hızlı tren” bandında seyrediyorlar…
“Coğrafya kader”.
Misal…
“Ankara-Sivas YHT Hattı” sayesinde “güzergâh boyunca Elmadağ, Kırıkkale, Yerköy, Yozgat, Sorgun, Akdağmadeni, Yıldızeli ve Sivas” olmak üzere toplam 8 istasyon “yüksek hızlı tren” konforuna ulaşmış oldu.
Yozgat’ın “Yerköy” ilçesine dikkat edin…
Yerköy’den sadece Sivas istikametine değil, ayrıca Kayseri yönüne de “YTH” hattı kuruluyor, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Kayseri Havalimanı’nın yeni terminal binası ve “Anafartalar-YHT Tramvay Hattı” temel atma törenlerinde konuştu: “Kayseri’yi hızlı demiryolu ile tanıştıracağız. Yerköy-Kayseri Yüksek Hızlı Demiryolu Projesi ile Ankara – Sivas YHT hattına bağlantılı olarak 142 km uzunluğundaki Yerköy-Şefaatli-Kayseri arasına inşa edeceğiz.”
Yerköy “YHT” merkezinde…
Kastamonu “kara tren” uzağında.
Bakan Karaismailoğlu’nun demiryolu yatırımlarına ilişkin yeni açıklaması önceki gün yayımlandı…
“Yazın Ankara-Sivas hattını hizmete açacağız. Konya’yı Karaman’a bağlayacağız. Bursa’yı Ankara-İstanbul hattına bağlamak için çalışmalar devam ediyor. Mersin-Gaziantep arasında yine altyapı çalışmaları devam ediyor. Üstyapı ihalesini de yaptık. Konya’yı Mersin’e bağlayan hattı tamamladığımızda demir yolları ağımızı genişleteceğiz. Yük hatlarında önemli çalışmalarımız var. Sanayi bölgeleri ve limanları demiryolu ağlarına bağlayıp, üreticinin lojistik maliyetlerini düşürme amaçlarımız var. Havayollarında ise altyapımızı oluşturduk.”
Yüksek Hızlı Tren hattına kavuşan “Elmadağ, Yerköy, Sorgun, Akdağmadeni, Yıldızeli, Şefaatli” misali ilçeleri kıskanmayalım ve öykünmeyelim…
Kastamonu’nun özelliklerini uygun ve potansiyelini geliştirecek hedefler peşinde koşalım.
“Özellik ve potansiyel” ise “strateji ve planlama” işi…
İhtiyacımız demiryolu değil; “ihtiyaç analizi”.
MUSTAFA AFACAN