Tek noktadan yönetilecek
İlimizde acil çağrıların tek elden yönetileceği 112 Çağrı Merkezi’nin açılışında konuşan Vali Avni Çakır,”Bu sayede vatandaşlarımız zor durumda kaldığında tek bir merkeze her konudaki şikayetlerini iletecek. Burada sağlık, kolluk, itfaiye, orman gibi kurumlardan arkadaşlarımız görev yapacak ve vatandaşı tek bir elden yanıtlayacak” dedi.
Asılsız çağrılar sorun yaratıyor
Açılışta yapılan bilgilendirmede geçtiğimiz yıl 112’ye 305 bin 516 çağrının 76 bin 250’sinin asılsız olduğu belirtildi. Vali Çakır, Vatandaşlarımızdan bu konuda biraz daha özen bekliyoruz. Gerçekten ihtiyaç hisseden vatandaşlara seri bir şekilde ulaşılması noktasında gereksiz yere çağrı merkezlerimizin meşgul edilmemesi gerekiyor” uyarısında bulundu.
İçişleri Bakanlığınca tüm acil çağrıların tek numara ve merkezden karşılanarak sevk ve koordine edilmesi kapsamında 81 ilde hayata geçirilecek “112 Acil Çağrı Merkezi”, Kastamonu’daki yeni binasında hizmete girdi.
Vali Avni Çakır, açılış töreninde yaptığı konuşmada, vatandaşların yangın, asayiş, güvenlik gibi konularda birden fazla numarayı kullanmak zorunda kaldığını belirtti.
Bu sürecin bazı aksaklıklara neden olduğunu dile getiren Çakır, “İhbara konu olan olayın hangi kurumun alanına girdiği gibi hassasiyetler de düşünüldüğü zaman istenmese de bazen gecikmeler yaşanmakta. Az da olsa can ve mal kayıplarına sebep olunmakta. Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın riyasetinde, İçişleri Bakanımız Süleyman Soylu’nun koordinesinde tüm ülkemizde 112 binalarının modern konseptte kurulması noktasında çalışma başlatıldı.” dedi.
Acil numaraların tek elde toplanmasının olumlu sonuçları olacağını vurgulayan Çakır, “Bu sayede vatandaşlarımız zor durumda kaldığında tek bir merkeze her konudaki şikayetlerini iletecek. Burada sağlık, kolluk, itfaiye, orman gibi kurumlardan arkadaşlarımız görev yapacak ve vatandaşı tek bir elden yanıtlayacak.” diye konuştu.
AK Parti Kastamonu Milletvekili Metin Çelik ise 112 Acil Çağrı hizmetlerinin hayatın he alanına dokunduğunu dile getirerek, “Son dönemde tüm kamu kurumlarımızın modern binalarda hizmet vermesi bizim için olağan hale geldi. Tüm Türkiye’de olduğu gibi Kastamonu’da da kamu kurumlarımız modern hizmet binalarına kavuşuyor.” ifadelerini kullandı.
İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Çit de yeni binanın hayırlı olması temennisinde bulunarak, “Yeni nesil acil çağrı merkezleri ülke genelinde kuruluyor. Bugün Kastamonu’da 60’ıncı acil çağrı merkezini açıyoruz.” dedi.
Konuşmaların ardından katılımcılar binayı gezdi.
Törene, Belediye Başkan Vekili Mehmet Yurt da katıldı.
Her 4 çağrının 1’i asılsız –
Açılışta yapılan bilgilendirmede geçtiğimiz yıl 112’ye 305 bin 516 çağrının 76 bin 250’sinin asılsız olduğu belirtildi.
Açılışın ardından katılımcılar hizmet binasını gezdi. Vali Çakır ve beraberindekiler, 112 çalışanlarıyla bir süre sohbet ederek çalışmaları hakkında bilgi aldı. Bir 112 personelinin gün içerisinde 15 çağrı aldığını ve sadece bunların 2 tanesinin gerçek olduğunu ve gerisinin asılsız olduğunu kaydetti.
Bunun üzerine Vali Çakır, 112 Acil Çağrı Merkezlerinin en önemli sorunlarından bir tanesinin vatandaşların gereksiz aramaları olduğunu ifade ederek, “Konuyla alakalı olmadan burayı arayıp meşgul etmeleri yanlış. Vatandaşlarımızdan bu konuda biraz daha özen bekliyoruz. Gerçekten ihtiyaç hisseden vatandaşlara seri bir şekilde ulaşılması noktasında gereksiz yere çağrı merkezlerimizin meşgul edilmemesi gerekiyor. Asılsız çağrılarla gücümüzün, personelimizin yorulmaması gerekiyor, gücümüzün tükenmemesi gerekiyor. Gerçekten ihtiyaç hisseden vatandaşlarımız belki de o anda bizden yardım istiyor olabilir” şeklinde konuştu.
Buna göre 2020 yılı içerisinde 112’ye 305 bin 516 çağrının geldiği ve bu çağrılandan 76 bin 250’sinin asılsız olduğu belirtildi. Yani 112 Acil Çağrı Merkezine gelen ihbarların 4’te 1’inin asılsız ihbar olduğu ifade edildi.
AA • CM