- “Şehir logosu” olarak lanse edilen ancak tüm ili simgelediği belirtilen logonun lansman toplantısında konuşan Vali Avni Çakır, “Elbette ki son sözü söyleyecek olacak olan sevgili Kastamonululardır. Eğer bu logoyu bölgelerine, şehirlerine, ilçelerine, ürünlerine yakıştırıyorlarsa kullanılmaya devam edilecektir. Yatıştırmıyorlarsa da belki de bu anlamda ileride farklı bir çalışma yapılacaktır. Bizler yapılan çalışmaların bölgemizin ilimizin ihtiyacına karşılık verdiğini düşünüyoruz” dedi.
Kastamonu “Şehir”Logosu’nunlansman toplantısı dün akşam Kurşunlu Han Otel’de gerçekleşti. Kastamonu’nun marka şehir olması amaçlanarak Logo Tespit Komisyonu tarafından belirlenen “Kastamonu Şehir Logosu”nunlansman toplantısına Vali Avni Çakır, Milletvekili Metin Çelik, Belediye Başkanı Galip Vidinlioğlu, İGM Başkanı Güray Parçal, Baro Başkanı Özgür Demir, Özel İdare Genel Sekreteri İbrahim Çenet, AK Parti İl Başkanı Doğan Ünlü, MHP İl Başkanı Emin Çınar, ilçe belediye başkanları, kaymakamlar ve STK temsilcileri katıldı.
Renkli Kalem Medya Grubu tarafından hazırlanan logonun içeriği hakkında Ajans Başkanı Özer Kestane tarafından katılımcılara bilgi verildi.
Şehir logosunun kurumsal kimlik çalışmalarında nasıl uygulanacağı ve logonun ortaya çıkış öyküsünü anlatan Özer Kestane’nin sahibi olduğu medya grubu Erzurum, Trabzon, Sivas, Edirne, Balıkesir, Batman, Aydın illerinin de kurumsal kimlik çalışmalarını gerçekleştirdi.
Lansman toplantısının açılışında konuşan Belediye Başkanı Galip Vidinlioğlu, “Bir çok alternatif logo içerisinden bunu seçtik. Ortak kanaat olarak şehrin logosu olması yönünde bu çalışmayı uygun bulduk. Osmanlı’nın kadim şehri, Cumhuriyet’in olmazsa olmazı, Milli Mücadele’nin mihenk taşı, en önemlisi Şerife Bacıların memleketi olan Kastamonu’ya Allah bir çok kavram ve anlam vermiş. Olmazsa olmazlardan bir tanesi logomuzdu, çok şükür onu da bulduk. Artık bundan sonrasında bizlerde Belediye olarak üzerimize düşeni yapacağız” dedi.
AK Parti Kastamonu Milletvekili Metin Çelik de yeni logo ile ilgili olarak, “Logomuzun, Kastamonu halkı için hayırlara vesile olmasını gönülden diliyorum. Aslında bu uzun ince bir yol. Bir ilin gelişimi 1 günde, 1 ayda, 5-10 yılda olması mümkün değil. Bugün biz Kastamonu’nun değerlerini konuşabiliyorsak, bu bizlere binlerce yılda gelen bir miras olduğu içindir. Dolayısıyla biz son yıllarda bu devraldığımız mirası, daha ileri boyuta nasıl taşıyabiliriz bunun çalışması ve heyecanı içerisinde olduk. Özellikle 2000’li yılların başından itibaren bu kültürel mirasımızı ayağa kaldırılması ve tekrar işlevsel hale getirilmesiyle ilgili çok ciddi çalışmalarımız oldu. Vakıflar Bölge Müdürlüğümüz, Vakıflar Genel Müdürlüğümüz bu konuya özenli bir şekilde eğildi” dedi.
Kastamonu’nun kültürel mirasının, doğal güzelliklerinin, şehrin tanıtılmasında önemli olduğunu söyleyen Metin Çelik, konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Özellikle dışarıdan gelip Kastamonu’yu görenler, tekrar kendi memleketlerine döndüklerinde çokça bu güzelliklerden bahsediyorlar. Ama bu konuda yerelde eksiklerimiz olduğunu görüyorum. Bizler, içerisinde yaşadığımız bu güzelliğin yeterince farkında değiliz. Kastamonu’daki hemşerilerimizin hâlâ birçoğu Azdavay’a, Pınarbaşı’na gidip görmemiş olduklarını fark ediyoruz. Özellikle temennimiz bu güzelliklere değer verip, farkında olup, Kastamonu’muzu tamamını keşfedip tüm Türkiye’ye anlatarak dünyaya yaymamız icap ediyor. Marka şehir çok önemli. Sayın Valimizin, Türkiye’nin birçok şehrinde tecrübesi var. Kendisi ilk geldiğinde Kastamonu’yu, Türkiye’nin ilk 5 ili içerisinde sayabileceğini söylemişti. Kastamonu’nun değerlerini düşündüğümüzde, Türkiye’de çok önde gelen iller arasında. Ama ne zaman gerçek anlamda yerini bulur, bizler de bunun için gayretlerimizi sürdürüyoruz. Kastamonu hak ettiği noktaya ulaşacak. Logo çalışmasının hayırlara vesile olmasını diliyorum”.
Şehirlerin kültürel değerlerinde ve turizm zenginliklerine dikkat çekmek için logonun şehirlerin bilinmesi için açısından büyük önem arz ettiğini söyleyen Vali Avni Çakır ise şöyle konuştu:
“Bu amaçla şehirlerin kendisine has bütün güzelliklerini yansıtan bir logo belirlenmesi ihtiyacı vardı. Kastamonu’da kayak merkezinden kanyonuna, Milli Parkından tarihi kültürel zenginliklerine, gastronomideki özelliklerine kadar aslında şehir logosunun belirlenmesi çok zorlu bir hadiseydi. Bunları da zaten bizler bu süreçte yaşadık. Bundan dolayı da profesyonel bir firmadan yardım alma ihtiyacı hissettik. 2019 yılının Kasım ayında Valiliğimiz öncülüğünde ulusal düzeyde bir logo yarışması düzenledik. Bu yarışma sonucunda birinciliğe layık bir eser bulunamamasından dolayı 2020 yılı Mart ayından itibaren profesyonel bir firmayla çalışma zarureti doğmuştur. Bu kapsamda daha öncede Trabzon’da başarılı bir çalışma gerçekleştirmiş şu anki firmamızla bir anlaşma imzalanmıştır. Bunun akabinde Valiliğimizin koordinesinde Üniversitemiz, Belediyemiz, Ticaret Odamız, Özel İdaremiz ve KUZKA’mızdan logo seçim ve değerlendirme kurulu oluşturularak, çalışmalara başladık. Bu süreçte zaman zaman bir takım toplantılar tertip ettik. Firmamıza bizler tarafından gerekli bilgilendirmeler yapılmıştır. Yaklaşık 1 ay öncede şehir logomuz belirlenmiştir.”
Bu sürecin uzun ve meşakkatli bir süreç olduğunu da söyleyen Vali Avni Çakır, “Herkesin buraya katkı sağlamasını, Kastamonu halkının fikirlerini almayı isterdik, ama şehrimizin bu konudaki müthiş zenginliklerinden dolayı çok geniş katılımlar mümkün olmamış ve zamanla bir karar doğrultusunda oluşturulan komisyon doğrultusunda böyle bir çalışma ortaya çıkmıştır. Bizler de ilimizin tanıtımına ve ruhuna uygun olduğuna kanaat kılarak sizlerin beğenisine bu logoyu sunduk” dedi.
Son sözü yine Kastamonulular’ın söyleyeceğini belirten Vali Çakır,sözlerini şöyle sürdürdü:
“Elbette ki son sözü söyleyecek olacak olan sevgili Kastamonululardır. Eğer bu logoyu bölgelerine, şehirlerine, ilçelerine, ürünlerine yakıştırıyorlarsa kullanılmaya devam edilecektir. Yatıştırmıyorlarsa da belki de bu anlamda ileride farklı bir çalışma yapılacaktır. Bizler yapılan çalışmaların bölgemizin ilimizin ihtiyacına karşılık verdiğini düşünüyoruz. Tabii ki buradaki zorluk bir tek kalemle, bir tek harfle şehrin tüm değerlerini, artılarını göstermek mümkün değil. O yüzden bizler, şu da olsun, bu da olsun diye firmaya fikirlerimizi söyledik. Tüm ilçelerimizin birbirinden farklı özellikleri bulunuyor. Türkiye’de tescilli ürün sıralamasında ilk beşteyiz, yakında üçe gireceğiz herhalde. Dolayısıyla o kadar çok zenginliğimiz var ki…Her bir ilçemizin kendisine has özellikleri var. O yüzden firmamızda bizlere ‘Böyle yaparsanız çorba olur, çok özellikli olan şehirlerin logosunu çalışmak çok zordur’ dedi. Yapılan çalışma neticesinde böyle bir sonuç ortaya çıktı. Şimdi bize düşen burada tüm belediyelerimize, STK’larımıza, Özel İdarelerimize, Kaymakamlıklarımıza, Valiliğimize, turizm ile uğraşan değerli arkadaşlarımıza, tüm taraflarca bu logonun aktif bir şekilde kullanılıyor olmasına başlanılması. Basınımıza da bu konuda önemli görevler düşüyor. Bu alanda bizlere destek çıkması, inşallah onların bu süreçteki olumlu katılımlarıyla logomuzun kısa sürede kamuoyunda da değer göreceğini düşünüyoruz. Biz, Valilik olarak bundan sonraki süreçte logomuzu her türlü yazışmalarımızda güçlü bir şekilde kullanacağız.”