Karayolları,bayram öncesi her yıl olduğu gibi Taşköprü yolunu son teknoloji mıcır asfalt yaparak kaza sezonunu açtı ve Kastamonulu tüm kullanıcıların hizmetine sundu. Bende yaklaşık bir yıl önce 26 Temmuz 2019 tarihinde yazdığım ve özetle il merkezinin en büyük ilçemize ve tüm Doğu Karadeniz’e açılan yolunun mıcır asfalt olmasının bize yakışmadığını anlattığım yazımı anımsadım ve ‘Bir yılda bir arpa boyu yol alamadık,bu zamanda mıcır asfalt mı kaldı?’diye yazarım diye düşündüm.
Ta ki, gazetemizin 23 Temmuz 2020 tarihli sayısındaki, geçmişi anımsatanZaman Tüneli köşesinde altında çıkan havaalanı haberini görene kadar.
Tam 30 yıl önce,23 Temmuz 1990 tarihli gazetemizde havaalanımız ile ilgili haberde‘uçuşlara hazır olduğu, ama uçak yetersizliği için faaliyete geçemediği’ yazıyordu. 30 yıl sonrada hâlâ faaliyettemi tam belli değil!
Karayolları’ndan özür dilemek geldi içimden. Onlardan bir yılda ilerleme kaydetmeleri beklerken;
‘Tek bildiğiniz Karayolları… 30 yıldır havayolunu mu tam olarak kullanabildiniz? Demiryoluna mı kavuştunuz? İnebolu limanını büyültüp deniz yoluna mı kavuştunuz? Karayolundan başka elinizde ne var? Nankörlük etmeyin, ne yol yapıyorsak sürün arabanızı’ deseler, valla cevap yok bende.
Demiryolu ve denizyolu nedir? Bir işe yarar mı? Hiç aklımıza bile gelmiyorda, bir hava yolu maceramız var ama.
1959 yılına kadar dayanan geçmişi ile havaalanımız 1990 ve 1994 yıllarında yeni ve modern pistlere kavuşur, 2008 yılında Savunma Sanayine Başkanlığı’na geçer,yani çiçek gibi bir açılır bir kapanır. 2010 yılında Kastamonu İl Özel İdaresi duruma el atar ve 5 Temmuz 2013de tekrar açılır. Sonra yine kapanır.
Havaalanımız açık olduğu dönemlerde de yetkililer sağ olsunlar öğleden sonra sefer koydular. Akşama İstanbul’a indik. Doğru otele gidip yattık, ikinci gün işimizi hallettik ve uçağa yetişemediğimiz için bir gece daha kaldık. Bir günlük işimiz 3 güne mal oldu, yinede uçağı doldurduk. Sonra İstanbul Havaalanı Edirne’ye taşındı! 1 saat hava yolculuğundan sonra 1,5 saatte karayolu ile İstanbul’a geri geldik.
Hâlbuki tüm istediğimiz, sabah saat 7-8 civarında İstanbul’dan Kastamonu’ya,saat 10 civarında da Kastamonu’dan İstanbul’a, akşam saat 19:00 civarında İstanbul’dan Kastamonu’ya, saat 21civarındada Kastamonu’danİstanbul’a karşılık iki sefer konulması.
O zaman uçaklar nasıl doluyor görün. Ayrıca günübirlik turist içinde Kastamonu çok cazip hale gelecektir.
Şimdi havayolu maceramız tekrar başladı. Ama yine ne saati uygun, ne de her gün sefer var.
Umarım 30 yıl sonra 2050’de hâlâ birileri bu konuda yazı yazma ihtiyacı hissetmez.
FEZA TİRYAKİ