Turizm piyasasından daha fazla yararlanma imkanına yönelik girişimlerin en önemlisi tanıtımı artırmak.
Daha çok kişiye ulaşma yöreyi daha iyi anlatabilme gelecek olanların tercih nedeni olacaktır.
Ulusal ve uluslararası merak uyandırabilmek neyi, kime, nasıl tanıtmalıdır cevabının net şekilde ortaya konulmasından sonra bir eylem planı ile başarılı olunabilir.
Tanıtım yapmanın en başında ise günümüzün vazgeçilmezi milyonlarca kişiye ulaşmanın en kısa yolu bir televizyon kanalının olması ve belgesel tadında tanıtımların yer almasıdır.
Artık dışarıda çok fazlası ile İl, ilçe hatta köylere ait dernekler bulunmaktadır.
Her sene düzenlenen tanıtım faaliyetleri Ankara’da Kastamonu Ankara günleri, Bursa’da Kastamonu Bursa günleri, İstanbul’da Kastamonu günleri gibi birçok tanıtım faaliyetleri Kastamonu dışında yapılmaktadır.
Peki, bu dernekler, federasyonlar kendi üye ve çevrelerine ayda bir Kastamonu gezisi düzenleyemezler mi?
Mesela “her ay bir otobüs Kastamonu’ya gidiyoruz” sloganıyla il dışında bulunan gurbetçilerimizi Kastamonu’ya getirebilmek dışarıda faaliyet gösteren dernekler için zor olmasa gerek.
Başka yerlerde yapılan tanıtım günleri için harcanan zaman ve para ile insanları Kastamonu’ya getirmek onlara buraları daha detaylı anlatabilmek ve tanıtabilmek birçok kesime ulaşabilmenin bir başka yoludur.
Dışarıda da bir ilin tanıtım günlerinin yapılmasının faydası vardır mutlaka ama amaç bu yöreye gelenlerin sayısını artırmak ise bu tanıtım günlerini yapanlarında dışarıda bulunan hemşehrilerimizi buralara getirmesi iç piyasayı daha da hareketlendirecektir.
Tanıtım günlerinin yöresel yemekler dışında Kastamonu’yu çok daha detaylı yansıtması gerektiği inancındayım ayrıca yöreselin dışında hiçbir ürüne yer verilmemeli.
Bu çeşit etkinliklerden sonra tanıtım günlerine veya ilgili fuarlara katılan tüm iller için basında yer alan cümleler ise hep aynı.
“Tanıtım günleri başladı”
“Damga vurduk”
“Yoğun ilgi”
“Ziyaretçi akını”
“Fuarda esmeye devam ediyoruz”
“Ziyaretçi rekoru kırdık”
“Beklentilerimiz karşılandı”
“Başarı ile tamamladık”
Bu kadar ilgi, alaka ve yazılardan sonra bizde sanıyoruz ki bu etkinliklere gelenler o kadar çok memnun kaldılar ki aldıkları ürünler, topladıkları broşürlerden sonra hemen Kastamonu’ya gelecekler konaklama tesisleri, restoranlar vb. ihya olacak, esnaf kazanacak, ekonomi canlanacak, yüzler gülecek.
Temennimiz böyle olması ancak teorik ile pratik aynı şekilde olmuyor.
Dışarıda yaşamlarını sürdüren dernek yönetimleri ve üyeleri, federasyon yöneticileri, fabrika sahipleri, iş adamları Kastamonu sizleri, tanıdıklarınızı ve çevrenizi bekliyor.
Konaklama tesislerimiz, restoranlarımız, yöresel ürünlerimiz, tarihimiz, kültürümüz, doğamız ve her mevsim yapabileceğiniz tüm turizm aktiviteleri ile Kastamonu görülmesi gereken bir il.
Nüfus kaydında Kastamonu yazıp Kastamonu’yu henüz görmeyen veya bir defa gelebilmiş o kadar çok kişi var ki inanıyorum onlar da bir fırsat bulup buraları görmek daha yakından tanımak istiyorlar yeter ki fırsat yaratılsın bir araya gelip bu çeşit organizasyonlar yapılabilsin.
BÜLEND ÇADIRCIOĞLU