“Kentsel dönüşüm, ada bazında uygulanıyor;
25-30 kat yapacağız diyen şirketlere gülerim”
Belediye Başkanı Tahsin Babaş, Belediye Meclis toplantısında imarla ilgili dikkat çekici açıklamalarda bulundu.
Kentsel dönüşüm kapsamında yapılacak binalarda en ufak kusura tahammülleri olmadığını, daire başı bir araçlık otoparkı bulunmayan, statiğinde ve estetiğinde sıkıntı gördükleri projelere kesinlikle izin vermeyeceklerini belirten Babaş, sosyal medya üzerinden “gökdelen” projesi uygulayacaklarını paylaşan şirket ve müteahhitlere tepki gösterdi.
Belediye Başkanı Tahsin Babaş, kentsel dönüşüm kapsamındaki imar uygulamalarıyla ilgili kırmızı çizgilerini Belediye Meclis toplantısında dile getirdi.
Statiğinde sıkıntı gördükleri, estetik açıdan göze hoş gelmeyen ve daire başına bir araçlık otoparkı olmayan hiç bir yapıya izin vermeyeceklerini belirten Babaş, bu özellikleri taşımadığı gerekçesiyle çok sayıda projeyi geri çevirdiklerini söyledi.
Babaş, “Y” lejantı serbest düşüncesiyle 25 ya da 30 kat yüksekliğinde bina yapacaklarını söyleyip sosyal medya üzerinden proje paylaşımında bulunanlar olduğuna işaret etti ve bu tür uygulamaların söz konu olamayacağını kaydetti ve şöyle konuştu:
“Adanın tamamında anlaşma olmadan kentsel dönüşüm yapılmıyor. Önceden bir ada üzerinde bulunan 6-7 parselde anlaşma sağlanıyordu. Ondan sonra o ada üzerinde bulunan binaların bazıları 2 katlı bazıları 10-15 katlı binalar oluyordu. Bu durumla ilgili şehir plancısı ile görüştüm. ‘Sen bu planı nasıl yaparsın?’ dedim. Bu plan hak mı adalet mi? Bundan sonra Y serbest falan değil. Yetkiyi Şehiriçi Estetik Kurulu’na veriyoruz. Y serbest diye 30 kat yapacağım 25 kat yapacağım diyenlere gülerim. Bizim iznimiz olmadan hiçbir şey yapamaz. Projeyi göreceğiz. Yerinde incelemelerde bulunacağız. 16-17 katlı binalar olabilir. Ama adamlar kafalarına göre proje yapıp sosyal medyadan paylaşıyorlar. Peki var mı uygulaması? Yok öyle bir şey.”
OTOPARK YAPMA ZORUNLULUĞU
Yeni yapılacak binaların otoparklı olması konusundaki hassasiyetlerini de dile getiren Babaş, “Yapılan projelerde yoldan 5 metre içeriye çekilmek zorundaydı. Ancak biz bodrum katlara yapılacak olan otoparkların çekmelerinin hesaplanmasını idareye bıraktık. İdarenin uygun gördüğü şekilde otoparkı kullansın. Çünkü daire başına bir otopark yapmak zorundasınız. Yoksa projenin geçmesi mümkün değil. Otoparkları da tek tek inceleyeceğim. Gerekirse ikinci bir denetmen gönderirim” dedi.
Babaş, uygulanacak mimari projelerin estetik açıdan da denetleneceğini kaydettiği konuşmasını şöyle noktaladı:
“Bir de yapılacak olan projelerin estetik yönü çok önemli. Estetik kurulundan geçse bile göze hoş gelmeyen projelerin belediyeden geçmeyeceğini bilmelerini istiyorum. Estetik olarak göze hoş gelemeyen projeleri imzalamam. Ben her şeyin takibindeyim. Her şeyi milimine milimine isterim. Otopark, statik, mimari. Biz bu işleri kentsel dönüşüm için verdik. Yapıldığında en ufak bir kusuru olmayacak. Depreme dayanıklı olacak. Estetik olarak göze hoş gelecek. Ankara’da, İstanbul’da, İzmir’de yapılan sitelere hayran oluyorsunuz. Her şeyi ile dört dörtlük bina yapıyorlar.”