Beş influencerla gerçekleştirilen dört günlük tanıtım programı sonrasında, şimdiye kadar dijital PR çalışması yapılan iller arasından “@gezsen.kastamonu” hesabı takipçisini en çok artıran ilin % 130’luk bir artışla Kastamonu oldu.
T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı tarafından hayata geçirilen İl Tanıtım ve Geliştirme Programı çerçevesinde yürütülen tanıtım çalışmaları devam ediyor. Kastamonu’nun tarihi, kültürel ve doğal zenginliklerinin etkin olarak tanıtılabilmesi ve bu tanıtım çalışmaları kapsamında açılan “@gezsen.kastamonu” instagram hesabının daha geniş kitlelere ulaştırılabilmesi için organize edilen 4 günlük ağırlama programı cuma günü sona erdi.
Ağırlama kapsamında sosyal medyada etkili tanıtım çalışmaları yapan, tek bir paylaşımıyla yüzbinlerce kişiye ulaşabilen, toplamda 2 milyona yakın takipçiye sahip beş influence, dört günlük bu program dahilinde toplamda 8 ilçede 30’a yakın destinasyon görüldü ve çok sayıda yöresel yemek tadımı yapılarak el sanatı deneyimleri gerçekleştirildi.
Ağırlama programı boyunca influencerların kendi sosyal medya hesaplarından yaptığı paylaşımlarla Türkiye’nin dört bir yanında yaşayan milyonlarca kişiye Kastamonu’nun doğal, kültürel, tarihi ve gastronomik değerleri eş zamanlı olarak tanıtıldı. Bu paylaşımlar Kastamonu’nun resmi tanıtım kanallarından biri olan @gezsen.kastamonu Instagram hesabından da paylaşıldı.
İlk gün simit tiridi, güveç, yaprak sarma, kuyu kebabı gibi yöresel yemeklerden oluşan menüyü deneyimledikten sonra şehir merkezinde Nasrullah Meydanı, Münire Medresesi El Sanatları Çarşısı, Cumhuriyet Meydanı Atatürk ve Şehit Şerife Bacı Anıtı, Hükümet Konağı, Saat Kulesi ve Abdurrahman Paşa Lisesi’ni ziyaret edip fotoğraflayan ekip, sonrasında Kastamonu Pastırması kesti, Kastamonu Çekme Helvası’nın yapılışını izledi, taş baskı deneyimi yaşadı ve hepsinin yapılışı hakkında bilgi alarak sosyal medyada paylaşımlarda bulundu.
Gün boyu harika fotoğraflar ve videolar çeken influencerlar ikinci günlerini ise doğada geçirdiler. Güne, yolda verdikleri molada Ecevit Çorbası içerek başlayan ekip ilk olarak Ersizlerdere Kanyonunda fotoğraf ve drone çekimi gerçekleştirdi. Ardından 2008 yılından bu yana Atatürk ve İstiklal Yolu Yürüyüşleri’nin gerçekleştirildiği, İstiklal Madalyalı tek ilçe olan İnebolu’ya geçerek Atatürk’ün Şapka ve Kıyafet İnkılâbı’na ilişkin ilk nutkunu verdiği Türk Ocağı Binası’nı gezdiler ve İnebolu’nun aşı boyalı evleri arasında dolaşıp günlük hayatı yansıtan kareleri de İnebolu arşivlerine eklediler. Öğle yemeğinde meşhur İnebolu dönerini tattıktan sonra, çekimlerine Bozkurt ilçesi Beldeğirmeni Köyü’nde bulunan Asırlık Çınar Ağacıyla devam etmelerinin ardından Abana Hacıveli kayalıklarında drone çekimi yaptılar. Özellikle Hacıveli Kayalıklarında çekilen drone görüntüleri Instagram ve Twitter’da kısa süre içerisinde büyük ilgi görerek yüzbinlerce kişi tarafından izlendi.
Üçüncü güne Daday at çiftliklerinde at binme deneyimiyle başlayan influencer grubu, Azdavay’a geçmeden önce Ballıdağ mevkiinde de drone uçurarak muhteşem kareler yakaladı. Bir diğer durakları olan Azdavay Çatak Kanyonu Cam Teras’ta 2 saate yakın çekim yapan ekip, hem manzaranın keyfini çıkardı hem de fotoğraf ve drone görüntüleri aldı. Sonrasında Pınarbaşı’nda yöreye özgü banak, ıspıt ve coğrafi işaretli Pınarbaşı Kara Çorbayı tadarak yemeklerin yapılışı hakkında bilgi aldı ve çekim yaptı. Gelen Influencer ekibi içinde Masterchef 2021 yarışmacılarından birinin de olması yöresel yemeklerin tanıtılması açısından da etkili oldu. Influencerlar, yemek sonrasında Horma Kanyonu’na geçerek 3 kilometrelik yürüyüş parkurunu çekim yaparak yaklaşık 2.5 saatte yürüdü. Son olarak Ilıca Şelalesini de fotoğrafladıktan sonra şehir merkezine dönen influencer grubu Ecevit Çorbası, İhsangazi Ekşili Pilavı, Devrekani Banduması, siyez unlu yoğurt tatlısı, kaşık helva gibi yöresel yemeklerle günü sonlandırdı.
Bölgenin eşsiz doğal güzelliklerinden, tarihinden, kültüründen, yöresel yemeklerinden, el sanatlarından ve coğrafi işaretli ürünlerinden oldukça etkilenen influencer ekibi son gün ise Kastamonu Kent Müzesi ve Mimar Vedat Tek Kültür ve Sanat Merkezi’ni gezerek çekimler gerçekleştirdi. Ardından, İl Kültür ve Turizm Müdürü Sayın Fahrettin Şenoğlu ve Kastamonu Valisi Sayın Avni Çakır’ı makamlarında ziyaret ederek programa ve ilimize dair düşünce ve memnuniyetlerini dile getirdiler.
Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı yetkilileri tarafından verilen bilgiye göre Kastamonu’da influencer ekibiyle yapılan bu 4 günlük tanıtım programı sonrasında, şimdiye kadar dijital PR çalışması yapılan iller arasından “@gezsen.kastamonu” hesabı takipçisini en çok artıran ilin % 130’luk bir artışla Kastamonu olduğu ve bu çalışmanın amacına ulaşarak son derece verimli bir şekilde sonlandığı ifade edildi. (Haber Servisi)