- Kültür ve Turizm Bakanlığı, bu yıl 7 kıtada 100 turizm fuarına katılacak. ITB Berlin Turizm Fuarı, World Travel Market Londra, Arabian Travel Market, MITT Moskova gibi dünyanın en çok turist çeken etkinliklerinin de yer aldığı toplam 100 turizm ihtisas fuarında stant açacak olan Bakanlık, Hindistan’da düzenlenen Oneworld Travel Market ve Satte Yeni Delhi’ye de onur konuğu olarak katılacak.
- Bakanlık’tan yapılan açıklamada, turizm profesyonellerinin buluştuğu fuarlarda bu yıl Türkiye’nin, Troia ile Türk Dünyası Kültür Başkenti ilan edilen Kastamonu’yu ön plana çıkaracağı belirtildi.
Avrupa’nın en güzel denizine ve doğasına sahip ülkemize daha fazla turist çekmek isteyen Kültür ve Turizm Bakanlığı, bu doğrultuda başlattığı çalışmada yedi kıtada, 100 turizm fuarında Türkiye’yi tanıtmak için harekete geçti.
Bakanlıktan konuya ilişkin yapılan yazılı açıklamada, sahip olduğu tarihi, turistik, kültürel değerlerinin etkili ve geniş bir şekilde tanıtılması ve pazar çeşitliliğinin yükseltilmesi hedefiyle her yıl yurt dışında organize edilen uluslararası turizm ihtisas fuarlarında Kültür ve Turizm Bakanlığı çatısı altında Türkiye’nin tanıtımının yapıldığı hatırlatıldı.
Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın, yeni dönemde aralarında ITB Berlin Turizm Fuarı, World Travel Market Londra, Arabian Travel Market, MITT Moskova gibi dünyanın en çok turist çeken etkinliklerin de yer aldığı toplam 100 turizm ihtisas fuarında stant açacağı aktarıldı.
Turizm hacmi giderek artan ve yeni pazarlarda rekabete giren Türkiye’nin, ayrıca Hindistan’da düzenlenen Oneworld Travel Market ve Satte Yeni Delhi’ye de onur konuğu olarak katılacağı kaydedildi.
Turizm profesyonellerinin buluştuğu fuarlarda bu yıl Türkiye’nin, Troia ile Türk Dünyası Kültür Başkenti ilan edilen Kastamonu’yu ön plana çıkaracağı belirtildi.
Bakanlık tarafından ülke tanıtımı çerçevesinde devam eden yoğun çalışmaların meyvelerinin de toplandığına belirtilen açıklamada, şu ifadelere yer verildi:
“Geçtiğimiz günlerde Madrid’de kapılarını açan Uluslararası Turizm Fuarı FITUR 2018’de, Madrid Fuar İdaresi IFEMA tarafından düzenlenen En İyi Stant Yarışmasında ülkeler kategorisinde Türkiye de ödüle layık görüldü. Değerlendirme kriterleri arasında profesyonellik, her ürünün pazarlama gereksinimleri ile standın uygunluğu, görüntü ve ürünle standın uyumu çerçevesinde iletişim ve tanıtım kapasitesi, özellikle orijinallik ve inovasyon düzeyiyle ilişkili tasarım yer aldı.”