İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü’nün talimatları gereğince Ekonomi Toplantısı dün Vali Yaşar Karadeniz başkanlığında İl Genel Meclisi Toplantı Salonu’nda yapıldı.
Toplantının gündeminde Ulaştırma ve Liman, Eğitim ve Madencilik sektörlerine ait konular vardı.
Toplantının açılış konuşmasını yapan Vali Yaşar Karadeniz, “Altı ayda bir yaptığımız ekonomi toplantısının bugün ikincisini yapıyoruz. Bu toplantıda daha önce hazırlığı yapılan, ancak değerlendirilmesini yapmadığımız raporları ele alacağız. Ulaştırma ve Liman, Eğitim ve Madencilik sektörleri bugünkü gündemimizde olan konular” dedi ve toplantının da hayırlı olmasını diledi.
Yüksel Oğuzhan
Toplantıda Ulaştırma ve Liman sektörlerine ilişkin sunumunu gerçekleştiren Karayolları 15. Bölge Müdürü Yüksel Oğuzhan şunları söyledi:
“Kastamonu yöresinin madencilik, ticaret ve sanayi alanlarından gelişmesi, tarihi ve turistik değerleri ile cazibe merkezi haline gelebilmesi için yol standartlarının yükseltilmesi, yol ve trafik emniyetlerinin arttırılarak, güvenli ve ekonomik seyahat edebilmelerinin sağlanması en önemli etkenlerden biridir. Kastamonu’da 712 kilometresi devlet yolu, 580 km’si il yolu olmak üzere toplam bin 292 km. yol ağı bulunmaktadır. Kastamonu’da daha önceki yıllardan başlayıp, 2002 yılı sonuna kadar 46,6 km. bölünmüş yol yapılmış iken, 2002-2019 yılları arasında 272,4 km. toplamda 319 km bölünmüş yol yapılmıştır. Ayrıca 2003-2019 yılları arasında 132,3 kilometre yol iyileştirmesi, 80 adet köprü yapımı, 6 bin 823 kilometre sathi kaplama yapım ve onarımı yapılmıştır.
Karayolları taşımacılığı, kendi bünyesi içerisinde başlı başına ekonomik bir faaliyet olması yanında, diğer bütün sektörlerle de çok yakın ilişkisi olan ve bu sektörleri doğrudan etkileyen hizmet türü konumundadır. Otomotiv, petrol, lojistik, taşımacılık, inşaat sektörleri başta olmak üzere tüm sektörler karayolları altyapısını hizmet seviyesinin durumuna bağlı olarak, faaliyetlerini yürütmektedir. Bugün dünyadaki ülkelerin büyük bir çoğunluğunda karayolları yolcu ve yük taşımacılığında en fazla tercih edilen ulaşım türüdür. Bu nedenle taşımacılık sektörünün etkinliği ve verimliliği karayollarının etkinliği ve verimliliği ile ölçülmektedir. Karayolları yatırımlarının sosyo-ekonomik etkileri ile ilgili olarak, değişik ülkelerde yapılan çalışmalarda elde edilen sonuçlar, karayollarına yapılan kamu yatırımlarının oldukça yüksek katma değer yarattığı yönündedir. Sağladığı sosyo-ekonomik faydalar Üretim ve istihdamın arttırılması, Üretim maliyetinin düşürülmesi, Tüm sektörlerde verimliliğin arttırılması; Yol yapımının ekonomiye dolaylı ya da doğrudan etkileri, Arazi kullanımı ve bölgesel gelişime etkileri, İş ve sosyal amaçlı taşımacılık talebini karşılanması, Eğitim, sağlık ve turizm amaçlı seyahat talebinin karşılanması, Milli gelirin ülke sathında dengeli dağılımı, Alınan vergiler yoluyla ulusal bütçeye olan mali katkılar olarak sıralanabilir.”
Oğuzhan diğer çalışmaları hakkında da bilgi verdi.
Toplantının devamında liman, eğitim ve madencilik sektörlerine ilişkin sunumlar gerçekleştirildi.
Düzenlenen toplantıya Vali Yaşar Karadeniz, Vali Yardımcısı Vedat Yılmaz, bazı kurum müdürleri ve ilgili kişiler katıldı. CM